EVENT

DuitNow QR Sure Can! Serendah RM1 Sahaja Pun Boleh

October 09, 2022

DuitNow QR Sure Can! Serendah RM1 Sahaja Pun Boleh | Assalamualaikum & hi korang! Sis Gee excited nak kongsi dengan korang pengalaman terindah untuk sis dan family bila mana kami dapat merasa naik Belon Udara Panas yang didatangkan khas oleh DuitNow ke Karnival Jom Heboh di Terengganu pada hujung minggu 7 & 8 Oktober 2022 yang lepas.

Kalau membayangkan belon udara panas, sudah tentu sudah terbayangkan bayaran yuran yang akan dikenakan. Begitu juga sis, mind set dah fikir mesti kena bayar berpuluh ringgit atau mungkin 3 angka juga, sebab barang permainan rare! Hihi.

Pengalaman Pertama Kali Menaiki Belon Udara Panas

Hari pertama Karnival Jom Heboh yang berlangsung di Perkarangan Stadium Sultan Mizan, Gong Badak, sis hanya berdua dengan rumet datang untuk mencuba sendiri pengalaman pertama ini. Awal pagi kami dah terjah booth DuitNow untuk daftar dan bertanyakan tentang harga tiket. 

Sis dan rumet agak terkejut bila dimaklumkan harga tiket hanya RM1 seorang dan paling menarik sekali, hanya perlu Scan QR Code Sahaja untuk membuat pembayaran RM1. Sis datang berdua dengan rumet, maka kami hanya perlu bayar RM2 sahaja untuk 2 orang. Murah kan?

Bila tiba giliran kami, kami diberi penerangan dengan ringkas tapi padat penuh dengan info perihal keselamatan bila menaiki belon udara panas. Disebabkan lokasi agak berdekatan dengan pantai, maka mereka perlu berjaga-jaga dengan keadaan angin serta cuaca. Kebetulan pula masa turn kami, hujan dah mula turun dan berangin, makan belon udara panas terpaksa di turunkan dan akan di pasang semula selepas cuaca reda.

Alhamdulillah hujan tak lama, dan kami tak sabar untuk merasai pengalaman kami. Acah-acah me time dengan rumet tanpa #Geng4A . Hihihi. Kapasiti muatan belon udara panas 200kg, tak boleh terlalu ringan atau terlalu berat. Slot yang dibuka limited untuk 60 penumpang ke 80 penumpang sahaja untuk satu sesi. Yang datang awal pagi memang murahlah rezeki dapat beli tiket, kalau datang lewat memang tak dapatlah nak menolong. 

So nanti, akan datang kalau DuitNow dan Jom Heboh datang kat negeri korang bawa belon udara panas ni, korang remark sesiap tau, reminder dari Sis Gee ni.. Datang awal pagi sebelum jam 8 pagi okeh! 

Seronok? Teruja? Semestinya YA! Kami bayar RM1 dengan DuitNow, dapat merasai pengalaman menaiki belon udara panas! Walaupun ia diikat dan tempoh masa lebih kurang 15 minit sahaja, namun, bagi kami berbaloi dengan harga. 

Owh! Semestinya #Geng4A juga merasa pengalaman naik belon udara panas ni. Hari ke 2 Karnival Jom Heboh kami bawak semua anak-anak untuk merasai pengalaman yang mungkin hanya sekali seumur hidup ini. 

Bayar RM1 Dengan DuitNow Dapat Buat Face Painting

Selain daripada tawaran menaiki belon udara panas dengan hanya RM1, DuitNow juga menawarkan kupon berharga hanya RM1 untuk buat Face Painting dan juga bermain buih sabun. Semestinya Ardini dan Aqil paling excited nak buat face painting. Biasanya kalau dalam shopping mall, harga pun bermula dari RM10-RM20 seorang. Kat booth DuitNow, mereka hanya mengenakan bayaran RM1 sahaja dan hanya perlu scan QR Code untuk bayar RM1 seorang. Mudah kan?

Yang bongsu paling excited pilih tema hantu/tengkorak. Yang girls nak tema butterfly. Macam-macam taste korang, nasib baik seringgit je. Hihi.

Hasilnya memang wow!! Sangat halus dan cantik lukisan face painting diaorang. Penuh sabar tau, lukis dengan teliti especially Aqil punya lukisan tu agak complicated. Haha! 

Bayar dan Transfer Dah Semakin Mudah Dengan DuitNow

DuitNow QR Sure Can! Untuk korang yang belum tahu, DuitNow merupakan satu cara pembayaran dan penerimaan wang dengan cepat melalui Internet Banking dan juga Mobile Banking korang. DuitNow QR pula sangat memudahkan untuk korang mahu buat urusan transfer atau terima duit dengan hanya scan QR Code di kaunter pembayaran dengan pembayaran online banking korang ataupun akaun e-wallet.

Serendah RM1 korang dah boleh scan untuk bayar tau! Sis Gee memang suka cashless, so lepas ni memang semakin mudah! Even nak beli roti harga RM1.20 pun dah boleh scan QR Code bayar guna DuitNow. Dont worry, kalau roti harga RM1.20, memang itu bayaran yang korang perlu bayar. Tiada caj tambahan dikenakan. Best kan? Nak shopping pun senang! Scan saja QR Code DuitNow!

Jom Shopping Hanya Perlu Scan QR Code, DuitNow QR Sure Can!

Lepas ni, kalau nak membayar, nak membeli, bila nampak je kat kaunter bayaran ada DuitNow QR Code, semua akan jadi mudah! Scan je untuk buat pembayaran. Yang penting, selamat! Cash di tangan pun tak perlu prepare banyak, hanya untuk tujuan tertentu sahaja. 

Untuk maklumat lanjut tentang DuitNow, korang boleh dapatkan info lanjut di link yang Sis Gee dah sediakan kat bawah ini : 

Website : www.duitnow.my

Facebook : DuitNow

Instagram : @duitnowmy

  #DuitNow #KJH #DuitNowBikinSenang #PakaDuitNowJeBoh 

#reviewbysisgeedotcom



You Might Also Like

1 komen