FOOD REVIEW

Dating Dinner di Thirty House

September 27, 2023

Dating Dinner di Thirty House | Assalamualaikum dan Halluu semua! Hai korang! Dah lama rasanya Sis Gee tenggelam di dalam dunia blogging. Aish! Rindu sangat nak blogwalking dan sembang di ruangan komen blog korang. Banyak dah sebenarnya tulis draft tapi itulah semua tak publish. Tulis pun dalam 2 perenggan acaner nak publish kan.. Hiks!

Entry ni pun unplanned untuk buat posting kat blog. So, tak banyak gambar sis snap, pastu gambar pula memang size untuk upload IG Story je. Haha! Ada banyak lagi tempat makan best dan tempat mengopi best kat Kuala Terengganu yang pernah sis pergi, nanti ada kesempatan sis update lagi. Cuma, gambar memang size untuk ig story lah. In syaa Allah lepas ni kita snap gambar yang sesuai untuk blog pula. (Bajet ramai je nak baca kan? Kah!)

Let's start new post dengan kisah makan-makan. Hihi. Yang mana follow Sis Gee di Instagram memang dah tahu Sis Gee memang suka mengopi. Tak kiralah dengan geng office ke, geng travel ke, adik beradik outing pun memang suka mengopi. Ala, kadang-kadang keluar mengopi tak semestinya minum kopi pun, ada je minum air coklat, air lemon, air kosong pun ada. Hihi. Mengopi ni macam terjemahan lepak sembang. Haaa gitu lebih kurang. 

Malam tadi, Sis Gee buat pertama kali terjah Cafe yang cantik yang terletak di Gong Badak, Terengganu. Nama Cafe ni Thirty House. Terletak betul-betul hadapan traffic light pasaraya TMG (previously Hock Kee Seng). Orang-orang Ganu mesti familiar dengan lokasi ni, tapi kalau tak dapat nak teka kat mana, korang waze jelah ye nama cafe ni. Hihihi. 

Harga Makanan di Thirty House Cafe

First buka menu yang diberi, terus WOW! Agak pricey kebanyakan menu kat sini. Dalam masa Sis gee membelek menu, mata duk tengok suasana cafe yang penuh pelanggan. Hmmm! Apakah istimewa sangat ye? 

Sis Gee memilih menu Penang Kway Teow & Chocolate Ice, dan rumet pula Seafood Tomyam served with White Rice & Egg Omelette & Hazelnut Latte Ice. Bila sampai makanan yang di order, rasanya taklah pricey mana bila melihatkan portion yang besar, dan rasanya memang sedap. Udang, kerang semua besar ye, bukan yang size kecik tu. So, berbaloi dengan harga. Kalau kedai biasa portion lagi sedikit, seafood pun asal ada je kan. 

Overall bagi kami, harga berbaloi dengan rasa dan portion. Total harga kami makan tak sampai RM60. No wonder lah ramai yang datang makan kat sini. Owh ya! Burger wagyu pun ada tau! Western food, shell out pun ada. Dessert, kek pun ada kalau korang nak buat birthday celebration. 

Recommended juga untuk buat private party sebab ada disediakan bilik yang lebih privacy. Korang juga boleh pilih ruang makan berhawa dingin atau open air di luar cafe.

Kalau korang datang Kuala Terengganu boleh cuba singgah di sini! Boleh google sahaja Thirty House Cafe. Till next posting darls! 



You Might Also Like

2 komen