REVIEW

Jom Ketahui Rahsia Tidur Nyenyak Dengan Eskayvie Mindtropic

December 25, 2022
Jom Ketahui Rahsia Tidur Nyenyak Dengan Eskayvie Mindtropic | Assalamualaikum & hi korang! Eskayvie merupakan sebuah jenama tempatan yang semakin mendapat tempat di kalangan rakyat Malaysia dengan kejayaan Eskayvie Diffenz yang terjual mencecah jutaan unit semenjak negara kita dilanda pandemik Covid-19.

Selain Eskayvie Diffenz, banyak lagi produk-produk di bawah jenama Eskayvie juga mendapat tempat hati kalangan pengguna antaranya adalah seperti Eskayvie Diffenz Junior dan Eskayvie i-Qids untuk golongan kanak-kanak dan Eskayvie Phytax untuk golongan yang berusia.

Kali ni Sis Gee nak kongsikan kepada korang semua produk terkini daripada Eskayvie iaitu Eskayvie Mindtropic yang dilancarkan pada Oktober lepas. Eskayvie Mindtropic ini diformulasikan khas untuk membantu mengatasi masalah sukar tidur serta mendapatkan tidur yang lebih nyenyak dan lena.

Sukar Tidur Dan Tidur Tak Nyenyak


Sis percaya ramai di antara kita yang alami masalah sukar tidur pada waktu malam dek kerana pelbagai faktor yang menyebabkan kita sukar tidur dan dapat tidur lena kan?

Antara faktor yang dialami ramai orang adalah kerana terlalu memikirkan masalah hidup yang tidak ada kesudahannya. Benar, setiap orang ada masalah! Tetapi yang menjadi perbezaan adalah bagaimana cara kita hadapi masalah tersebut dan mengatasinya. Antara faktor lain adalah terlalu asyik dengan media sosial dan sibuk dengan kerja yang menyebabkan kita tidur lewat dan tidak dapat tidur nyenyak.


Sis akui, Sis juga antara salah seorang yang kadangkala tidur lewat malam demi untuk menyiapkan tugasan. Kadangkala bukan sengaja kita tak nak tidur awal tetapi atas tanggungjawab terhadap tugasan yang diamanahkan, jadi tugasan tersebut perlu disiapkan walaupun terpaksa korbankan waktu tidur.

Paling stress bila tugasan tu tak dapat disiapkan pada waktu yang sepatutnya sehingga menyebabkan Sis sukar nak tidur kerana memikirkannya. Lagi bertambah haru bila sampai terbawa ke dalam mimpi yang menyebabkan Sis tak dapat tidur nyenyak dan terjaga daripada tidur. Nak tak nak, Sis ambil keputusan paksa diri siapkan tugasan tersebut dengan berjaga waktu malam.

Jadi bila tak dapat tidur yang secukupnya, badan Sis rasa tidak bertenaga dan cepat moody. Nak uruskan aktiviti harian pun rasa tak bersemangat sebab badan rasa letih. Kesannya apa yang Sis buat hari tu jadi tak produktif.

Sebagai seorang ibu, isteri dan wanita yang bekerjaya, Sis memang perlukan rehat yang secukupnya untuk melakukan aktiviti harian dan menguruskan rumah tangga dengan baik.

Kesan-Kesan Jika Tidur Tidak Mencukupi


Apa yang Sis tahu, sikap suka tidur lewat, ada masalah sukar nak tidur serta tidur yang tidak mencukupi ni sebenarnya tidak sihat untuk minda dan tubuh badan kita. Nampak macam perkara kecil kan? Tapi kesannya untuk jangka masa panjang sangat menyeramkan tau.

Sis ada buat research sikit mengenai kesan-kesan jika seseorang tu sering tidur lewat dan tidak dapat tidur yang secukupnya.

Kat sini Sis nak kongsikan juga pada korang semua untuk manfaat bersama.

1. Badan Penat Ketika Bangun Tidur

Paling jelas, badan akan rasa sangat letih dan penat setiap kali bangkit daripada tempat tidur. Meskipun pada persepsi kita tidur 4 hingga 6 jam sehari sudah mencukupi, ia adalah tidak benar. Ini adalah kerana tubuh tidak dapat rehat dengan secukupnya lalu menyebabkannya tidak sempat untuk menjana semula tenaga.

2. Pertambahan Berat Badan

Semasa tidur, badan dapat mengawal hormon ghrelin dan leptin iaitu hormon yang mengawal rasa lapar dengan sebaiknya. Disebabkan itu, kita akan kerap rasa lapar dan cenderung untuk makan lebih daripada keperluan jika tidak mendapatkan rehat yang secukupnya. Ini sekaligus akan mengakibatkan berat badan meningkat dengan mendadak.

3. Emosi Kurang Stabil

Menurut kajian, individu yang hanya tidur sekitar 4 jam sehari akan mengakibatkan stres, kemarahan, keletihan dan kepenatan yang melampau. Ini juga akan menyebabkan seseorang itu sering melakukan kecuaian seperti selalu menjatuhkan barang kerana keupayaan otak dan hormon yang tidak stabil.

4. Kehilangan Fokus Dan Memori

Individu yang tidak mendapat tidur yang secukupnya mudah hilang fokus dan memori juga tidak kuat seperti individu yang tidur secara normal.

5. Masalah Kesihatan Makin Teruk

Bagi individu yang sudah mempunyai kondisi kesihatan seperti diabetes, tekanan darah tinggi, masalah jantung dan lain-lain, kurang tidur hanya akan menyebabkan ia menjadi lebih teruk dan memerlukan rawatan yang lebih lanjut.

Eskayvie Mintropic Bantu Atasi Masalah Sukar Tidur Dan Tidur Lebih Nyenyak

Eskayvie Mindtropic merupakan satu lagi produk berkualiti keluaran Eskayvie yang diformulasikan daripada Formulator Produk Kesihatan Terlaris Di Malaysia, Eskayvie Diffenz iaitu Dr Syid Ayob, seorang doktor perubatan yang berpengalaman lebih 30 tahun dalam bidang perubatan.

Eskayvie Mindtropic dihasilkan dengan menggunakan bahan-bahan utama 100% semula jadi untuk membantu menyokong kesihatan minda dan memudahkan penggunanya mudah untuk tidur dan mendapatkan tidur yang nyenyak.

Di bawah Sis senaraikan bahan-bahan utama yang ada dalam Eskayvie Mindtropic.

Phosphatidylserine

● Komponen utama yang penting untuk bina otak dan galakkan sel otak berhubung.
● Faktor pemakanan, penuaan dan stres berterusan menyebabkan bahan ini jadi tak mencukupi sehingga menjejaskan kesihatan minda.
● Ujian klinikal mendapati Phosphatidylserine ni boleh REVERSE keadaan otak jadi 14 tahun LEBIH MUDA daripada usia sebenar.
● Di samping itu ia turut membantu melaraskan pengeluaran bahan kimia otak seperti neurotransmitter bagi melancarkan fungsi otak, menceriakan dan memastikan tahap berfikir berada pada tahap optima.

Ashwagandha KSM-66
● Indian ginseng yang dah diguna pakai lebih 3000 tahun untuk merawat stres, meningkatkan tenaga dan baiki tumpuan.
● Khasiatnya terletak di bahagian akar dan beri kesan adaptogen (bahan yang melawan/melegakan kesan stres).
● Boleh kurangkan paras kortisol (hormon stres) dalam darah sekaligus melegakan stres, anxiety dan depression.
● Turut beri kesan positif terhadap hubungan seksual lelaki dan wanita.

Bacopa Monnieri
● Digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong 3 komponen utama iaitu pembelajaran, menghafal dan mengingat.
● Membantu menyokong minda yang terkesan akibat brain fog.
● Menggalakkan penghasilan serotonin (hormon gembira) sekaligus membantu menstabilkan mood & beri rasa gembira.
● Menggalakkan pertumbuhan unjuran sel-sel otak untuk berhubung supaya dapat menyokong otak memproses maklumat dan berfikir dengan lebih mantap.

Magnesium
● Master mineral terpenting untuk badan. Namun, 75% individu kekurangan mineral ini yang bersifat anti keradangan dan berfungsi melindungi otak.
● Menggalakkan neuronal plasticity bagi meningkatkan kebolehan otak untuk melaraskan keupayaan berfikir dan daya ingatan.
● Kekurangan magnesium dikaitkan dengan kesukaran tidur dan masalah mental (e.g migraine, halusinasi, nyanyuk, celaru, mudah marah dsb).

Selenium
● Tinggi kesan antioksidan dan antiradang yang melindungi otak daripada kerosakan dan penyakit seperti Alzheimer, nyanyuk dsb.
● Menyokong pembentukan sel-sel otak baru dan sihat.

Kelebihan Eskayvie Mindtropic

● 100% Bahan Semula Jadi
● Rasa Tropika Yang Enak
● Tanpa Perasa & Pewarna Tiruan
● Tanpa Gula Tambahan
● Pengiktirafan Kilang oleh European Quality Award

Manfaat Eskayvie Mindtropic

1. Mengatasi gejala Brain Fog
2. Merangsang perkembangan sel otak
3. Menguatkan memori
4. Lebih fokus dan meningkatkan daya tumpuan
5. Menjadikan mood & emosi lebih terkawal
6. Membantu dapatkan tidur yang lebih lena
7. Menjadikan lebih ceria & gembira
8. Meningkatkan kesihatan tulang & otot

Cara Pemakanan Eskayvie Mindtropic


Eskayvie Mindtropic adalah dalam bentuk tablet kunyah dan amat mudah diambil dan sesuai diambil tanpa air.

Cara pemakanan untuk orang dewasa berumur 18 tahun dan ke atas, disyorkan untuk ambil 1 tablet, 2 kali sehari selepas makan.

Manakala bagi kanak-kanak yang berumur 13 hingga 17 tahun pula disyorkan ambil 1 tablet sehari selepas sarapan pagi.

Cara penyimpanan: Simpan dibawah suhu 30°C dan lindungi daripada cahaya dan kelembapan.

Feedback Pengguna Eskayvie Mindtropic

Di bawah ini Sis kongsikan antara feedback pengguna-pengguna Eskayvie Mindtropic untuk rujukan bersama.



Sejak pelancarannya, ramai yang telah memberikan maklum balas yang positif selepas mencuba dan mengamalkannya. Rata-rata pengguna yang dah amalkannya tidak lagi mengalami masalah sukar tidur dan dapat tidur lebih lena berbanding sebelumnya. Mereka juga rasa cergas dan lebih ceria selepas bangun pagi. Bila dapat tidur yang secukupnya, sudah pasti emosi mereka lebih terkawal dan perasaan lebih tenang untuk menghadapi rutin harian.

Korang juga boleh tonton video perkongsian dari Puan Wan Noor Saliha yang sebelum ini alami masalah susah tidur sehingga memberikan kesan buruk terhadap kerjayanya namun segalanya telah berakhir dan kini beliau dah mudah tidur dan dapat tidur nyenyak setiap hari.


Buat masa ni Sis belum cuba lagi Eskayvie Mindtropic ni. Tapi Sis tengok ada antara rakan Blogger lain yang dah mencuba dan mengamalkannya. Antaranya adalah Blogger Cekgu NorazimahShahada Fauzi dan Yaya Natsumi. Dari maklum balas mereka, rata-rata antara mereka berikan maklum balas yang positif selepas mengamalkannya dan membuatkan Sis juga teringin mencubanya.

Sis harap dengan selepas mencuba Eskayvie Mindtropic ni, Sis akan lebih mudah tidur dan dapat tidur yang nyenyak setiap malam. Baru la setiap pagi bangun dari tidur Sis akan lebih bertenaga dan lebih ceria untuk melakukan aktiviti harian dan menguruskan rumah tangga dengan lebih produktif.

Tidur Nyenyak Untuk Kesihatan Yang Lebih Baik


Manusia memerlukan tidur yang secukupnya untuk memberi rehat pada minda dan tubuh badan. Tempoh tidur yang terbaik adalah 8 jam sehari untuk minda dan badan berehat selepas sibuk dengan pelbagai aktiviti harian yang dilakukan.

Dengan tidur yang mencukupi badan akan lebih bertenaga dan mood juga akan lebih ceria meneruskan aktiviti harian dan segala yang dilakukan akan lebih produktif berbanding individu yang tidak mendapat rehat yang secukupnya. Selain itu juga ia dapat mengurangkan risiko diserang penyakit-penyakit berbahaya yang boleh membawa maut seperti serangan jantung, angin ahmar, tekanan darah tinggi dan banyak lagi.

Bagi korang yang ada masalah sukar tidur atau tidur tak nyenyak boleh la cuba Eskayvie Mintropic ni. Mungkin dengan produk ini ia dapat mengatasi masalah yang korang alami sekarang ni. Belum cuba belum tahu kan? Yang penting kita ikhtiar.

Kepada yang berminat nak tahu lebih lanjut mengenai Eskayvie Mindtropic ni atau nak buat pembelian, korang boleh layari laman web dan media sosial Eskayvie dibawah.

WEBSITE

FACEBOOK PAGE

INSTAGRAM



Thank you yang sudi baca entry post ini dan juga post yang lain 💜

#EskayvieMindtropic
#JanganStresStres

You Might Also Like

2 komen