EVENT

McDonald's Kuala Terengganu Meraikan Hari Autism Sedunia di Sekolah Kebangsaan Seri Budiman 2

April 07, 2019
McDonald's Kuala Terengganu Meraikan Hari Autism Sedunia di Sekolah Kebangsaan Seri Budiman 2 | Hari Autism Sedunia disambut setiap tahun pada 2 April di seluruh dunia. Kebanyakkan sekolah dan pusat - pusat pendidikan pasti membuat sambutan bagi meraikan anak - anak istimewa ini. 

Baru - baru ini, Gee berkesempatan untuk menghadiri sambutan Hari Autism Sedunia di Sekolah Rendah Seri Budiman 2, Kuala Terengganu. Sambutan ini diadakan dengan kerjasama stesen radio Manis FM dan juga penaja makanan dari McDonald's Kuala Terengganu.


Seawal jam 8 pagi Gee sudah sampai di perkarangan kelas pelajar - pelajar Pendidikan Khas Sekolah Rendah Seri Budiman 2 bersama lagi 2 rakan blogger iaitu blogger Huda Halid dan suaminya Afiz Latif. Team McDonald's Kuala Terengganu bersiap sedia dengan menyediakan belon, set Happy Meal beserta mainan dan juga maskot bagi menceriakan pelajar - pelajar istimewa di sini.


Acara dimulakan dengan bacaan doa daripada ustaz. Kemudian, anak - anak istimewa di bawa keluar daripada kelas bagi memulakan aktiviti bersempena sambutan Hari Autism Sedunia. Aktiviti menyanyi dan berjoget sangat menghiburkan. Tambahan pula, Mat Dan turut diundang sebagai artis jemputan bagi menceriakan lagi anak - anak istimewa di sini.


Gee pun teruja tengok mereka bergembira menyanyi dan berjoget mengikut muzik lagu Chicken Dance dan Baby Shark. Sporting sungguh anak - anak istimewa ini melakukan aktiviti bersama Mat Dan, DJ - DJ Radio Manis FM, Maskot McDonald's, team McDonald's, guru - guru serta semua rakan mereka yang lain. 


Bagi merasmikan Hari Sambutan Autism Sedunia, pihak Stesen Radio Manis FM turut menyediakan 2 biji kek yang berwarna biru yang sememangnya warna tema sebagai tanda sokongan kepada komuniti autism seluruh dunia.
Majlis perasmian dan acara memotong kek dilakukan oleh Guru Besar Sekolah Kebangsaan Seri Budiman2 disertai bersama guru - guru lain dan semua pelajar kelas pendidikan khas sekolah ini. 
Anak - anak istimewa dijamu dengan set Happy Meal beserta mainan daripada McDonalds Kuala Terengganu. Seronok mereka bersama maskot McDonalds dan juga team McDonalds yang turut serta bemesra bersama mereka.


Sesi makan sangat meriah!! Al maklumlah setiap seorang dapat makan McDonalds kemudian diberikan pula mainan beserta dengan belon. Semua excited nak buka toys!! 
Menurut guru di sini, ini merupakan sambutan Hari Autism paling besar dan meriah di adakan di Sekolah Kebangsaan Seri Budiman 2. Semua guru berasa sangat seronok apabila melihat anak - anak didik istimewa mereka diraikan dengan penuh istimewa daripada Stesen Radio Manis FM dan juga McDonald's Kuala Terengganu.
Team Manis FM dan McDonalds sungguh - sungguh komited dan sporting untuk menghiburkan anak - anak istimewa pada hari tersebut. Personally, Gee rasa collaboration diaorang memang terbaik bagi meraikan insan istimewa yang terkadang ramai antara kita lupa tentang kewujudan mereka. Salute team Manis FM & McDonalds!!
Kat sini, Gee pun nak war - warkan kepada warga Kuala Terengganu yang ingin mengadakan sebarang event, majlis atau apa - apa sambutan yang melibatkan anak - anak sekolah, orang tua, anak - anak yatim, golongan kurang upaya dan sebagainya, korang boleh dapatkan servis team McDonald's Kuala Terengganu untuk sponsor air, makanan atau apa - apa yang munasabah yang boleh mereka berikan. Program ini dipanggil Program Komuniti McDonald's & RMHC di mana McDonald's sedia untuk turun padang bagi menghulurkan sebarang bantuan yang diperlukan oleh komuniti setempat.
Keperihatinan McDonalds Kuala Terengganu terhadap komuniti memang patut dipuji. Seronok melihat senyuman terukir di wajah anak - anak istimewa ini. Tahniah diucapkan kepada Pengurus McDonald's Kuala Terengganu iaitu Encik Wan Muhairyzal di atas inisiatif yang dilakukan bagi memberi kegembiraan anak - anak istimewa bersempena sambutan Hari Autism Sedunia di seluruh negara.
All the best team McDonald's Kuala Terengganu!!!


You Might Also Like

4 komen