BEAUTY

Tips Penjagaan Muka Untuk Kulit Kusam dan Nampak Natural Sepanjang Hari Dengan Gold Nano CC Cream

March 20, 2019
Tips Penjagaan Muka Untuk Kulit Kusam dan Nampak Natural Sepanjang Hari Dengan Gold Nano CC Cream | Siapa suka make up natural? Yeay kita geng! Gee antara mereka yang kategori malas bersiap. Al maklumlah anak ada 4, bawah umur pulak tu. Nak bersiap lama, nanti nak siapkan diaorang pulak! Kalau outing, Gee suka pakai make up se minima yang boleh! Tu pun sebab tak nak bagi nampak kulit terlalu kusam, parut - parut jerawat dan juga bintik - bintik hitam kelihatan. At least, takde lah orang kata walaupun dah kahwin dan dah ada anak, penampilan terus jadi huru hara. 


Kalau korang nak tahu, dah hampir sebulan Gee dipertemukan dengan CC Cream yang super duper best ni. Yang paling membuatkan Gee jatuh cinta adalah kesan selepas pakai CC Cream ni, kulit nampak natural walaupun tanpa solekan bewarna - warna. Maksud natural ni, kulit tidak kelihatan putih yang pelik, berminyak atau kelabu asap! Opps! Nak tahu CC Cream apa, jom Gee kongsikan di entry post kali ni.

Kulit Nampak Natural Dengan Gold Nano CC Cream


Gold Nano CC Cream merupakan salah satu daripada rangkaian produk Hansaegee Nature. Hansaegee Nature telah mengeluarkan pelbagai produk untuk kesihatan dan kecantikan kulit antaranya adalah Aloe AC Clean Bubble Cleanser, Aqua Whitening Cream dan banyak lagi. Kalau korang nak tahu, semua produk diperbuat daripada Korea dan Gold Nano CC Cream ini merupakan 'BEST PRODUCT' mereka setelah bertahun lamanya.

Gold Nano CC Cream merupakan krim siang yang meliputi pelbagai fungsi. Maka kalau korang memakai Gold Nano CC Cream, ia bukan sahaja boleh dijadikan alas solekan malah ia berfungsi untuk merawat kulit korang juga. Kalau korang perasan, di Gold Nano CC Cream ada tertulis 'Colour Control Cream' di mana ia bermaksud Gold Nano CC Cream ini fizikalnya adalah krim berwarna putih, namun setelah korang pakai dan blend pada kulit, warna Gold Nano CC Cream akan disesuaikan dengan warna kulit korang. Menarikkan?


Satu Gold Nano CC Cream boleh dipakai untuk semua jenis warna kulit!! Sangat mudah sebab bagi Gee sendiri, kalau krim di pasaran yang mempunyai pelbagai tona warna krim, sekiranya tersilap memilih warna, kulit kita akan menjadi terlebih putih atau terlebih gelap. 

Menariknya Gold Nano CC Cream ini, warna krim akan sesuaikan dengan warna kulit korang! Tak kisah kulit berwarna putih pucat, sawo matang, hitam manis atau sebagainya. 

Ketahui Ramuan Utama Terkandung di Dalam Gold Nano CC Cream

#1 Mineral Water

Mineral water akan memastikan keseimbangan PH kulit korang supaya kekal lembab sepanjang hari. Selain itu, ia juga membantu kulit menjadi lebih anjal dan sihat.

#2 Ipomoea Hederacea Callus Culture Extract

Kulit yang bermasalah seperti jerawat dapat dirawat dengan penggunaan Gold Nano CC Cream ini. Ini kerana Gold Nano CC Cream akan bertindak sebagai penghalang kuman dan bakteria pada kulit yang boleh menyebabkan pertumbuhan jerawat.

#3 Nano Gold

Nano Gold pula berfungsi sebagai agen anti penuaan pada kulit korang. Kulit akan menjadi lebih lembut dan awet muda.

Tekstur Gold Nano CC Cream Sangat Ringan Pada Kulit


Kalau krim siang semestinya Gee sukakan tekstur krim yang ringan pada kulit. Al maklumlah cuaca di Malaysia agak panas. Nanti muka nampak berminyak dan krim muka bertukar menjadi tompok - tompok di wajah. Namun tidak terjadi kejadian sebegitu apabila Gee memakai Gold Nano CC Cream. Tekstur Cream tidak melekit, tidak berminyak dan sangat ringan pada kulit. Kalau korang pakai dari awal pagi sehingga tengahari, kulit nampak sekata dan natural je tau!


Tekstur cream adalah berwarna putih seperti sapuan yang Gee buat pada kulit tangan Gee. Tapi korang tak perlu risau, takdenya cream ni akan menjadikan kulit putih yang pelik. Malah, bila korang blend dengan sekata, lama - kelamaan cream akan bertukar mengikut warna kulit korang. Lagi memudahkan adalah korang hanya perlu blend dengan jari sahaja!! Senang kan? Korang boleh tengok gambar kat bawah ni pulak.


Gambar kat atas Gee buat magik kat sehelai kertas putih. Bila kita blend dengan jari, warna akan bertukar menjadi warna kulit. Sebab itu satu Gold Nano CC Cream ni boleh digunakan pada kulit yang pelbagai tona warna.

Gold Nano CC Cream Mempunyai SPF 50 + PA +++


Gold Nano CC Cream mempunyai pelbagai fungsi. Kalau krim siang, semestinya nak ada perlindungan sinaran matahari untuk mengelakkan kulit rosak dan terbakar. Pemakaian Gold Nano CC Cream dapat melindungi kulit korang daripada sinaran matahari terik. So, kalau nak pergi bercuti ke pantai atau pulau, semestinya wajib bawa Gold Nano CC Cream ini. 

Cara Penggunaan Gold Nano CC Cream


Kulit Lebih Glowing dan Sihat Dengan Gold Nano CC Cream


Sememangnya Gold Nano CC Cream mempunyai pelbagai fungsi. Korang dah tak perlu nak apply make up primer, foundation atau make up based yang lain. Penggunaan Gold Nano CC Cream sudah memadai dapat menutup segala cela pada wajah termasuk parut jerawat dan juga bintik - bintik hitam. Tambahan pula, pemakaian Gold Nano CC Cream pada kulit wajah dapat merawat kulit yang bermasalah juga seperti masalah jerawat, jeragat, kulit kusam, tona kulit tak sekata dan sebagainya. 

Untuk mendapatkan Gold Nano CC Cream ini, korang boleh hubungi atau klik pada pautan yang Gee sediakan kat bawah ini.


Company name: Hansaegee Nature 








You Might Also Like

6 komen

  1. Suka kalau krim yg natural dan tak nampak capuk kat muka especially bila tak make up.

    ReplyDelete
  2. Menarik juga produk Hansaegee Nature ni..tapi kkdg² tu dok confius antara bb n cc cream.. ��

    ReplyDelete
  3. kalo CT memang kena tepek gak something kalo nak kuar rumah.
    kalo x memang orang ingat tak mandi. hehe.. okla ni senang ada krim cemni.

    ReplyDelete
  4. Pewitt patut comel ada rahsia dengan cc cream nano gold rupanya

    ReplyDelete
  5. serius?? cikma pun perlu laaa krim gini...kita lebih kurang laa..nak bersiap kalau boleh paling ringkas paling cepat..

    ReplyDelete