HOLIDAY

Pemandangan Sunset Yang Cantik di Putra Brasmana Hotel Kuala Perlis

March 29, 2018
Trip ke utara Gee dan lagi 2 blogger dari team #bloggerpantaitimur bertambah indah apabila kami dapat menginap di Putra Brasmana Hotel Kuala Perlis. Memandangkan rumah bonda Sis Hawa pun dekat je dengan hotel maka Sis Hawa membuat keputusan untuk tidur di rumah bondanya sahaja manakala Gee dan Mek Yunie menginap di Putra Brasmana Hotel.



Kalau di Terengganu, salah satu sebab orang ke pantai di awal pagi adalah untuk melihat pemandangan matahari terbit atau sunrise. Tapi sekiranya korang berada di sekitar pantai sebelah negeri-negeri barat ni, jangan lepaskan peluang untuk menikmati suasana sunset dan mengagungi kebesaran Dia Yang Esa dengan pemandangan matahari terbenam yang sangat cantik!

PUTRA BRASMANA HOTEL MENJADI TARIKAN PARA PELANCONG

Kalau ke Perlis korang mesti check in di Putra Brasmana Hotel at least for one night untuk menikmati meriahnya suasana di Kuala Perlis di petang hari serta melihat pemandangan sunset yang sangat cantik hanya dari beranda bilik kita sendiri. Menginap di sini korang tak perlu risau untuk jalankan misi jalan-jalan cari makan korang sebabnya di sepanjang pantai di Kuala Perlis ini ada banyak sangat pilihan kedai makan dan juga tempat melepak sekiranya korang membungkus makanan di gerai-gerai. 


Bilik yang luas dan selesa

Putra Brasmana hotel mempunyai 6 pilihan bilik iaitu :

1. Standard ( Town View )
*** 2 single beds or 1 double bed.

2. Standard ( Sea View )
*** 2 single beds or 1 double bed.

3. Deluxe ( Town View )
*** 2 single beds or 1 double bed.

4. King Deluxe ( Sea View )
*** 1 king bed.

5. King Deluxe ( Town View )
*** 1 king bed.

6. Family 
*** 1 single bed and 1 double bed.

Bilik Gee & keluarga..
Gambar wajib geng 4A! Hahaha
Kemudahan yang pelbagai untuk keselesaan pengunjung hotel

Gee ni kalau check in mana-mana hotel mesti nak ada kemudahan seterika, sejadah ( sebab kadang-kadang travel bawak telekung je ), water heater ( sebab bilik aircond dan sejuk so anak-anak punya alasan malas mandi tu peningkan ibu je! ), coffee ( im a coffee lover ) dan juga kettle. Meh Gee share apa yang Putra Brasmana Hotel ni sediakan untuk keselesaan mereka yang menginap di sini.

Kemudahan di dalam bilik :

>>> Semua bilik ada penghawa dingin.
>>> Coffee and tea makers.
>>> Percuma air mineral.
>>> Ironing facilities.
>>> Mini bar.
>>> Peti sejuk.
>>> Siaran TV astro.
>>> Telefon.
>>> Toilettaries.

Kemudahan lain di luar bilik :

>>> Tempat parking kereta.
>>> Perkhidmatan dobi.
>>> Tempat merokok.
>>> Restoran.
>>> Wifi.
>>> Lift.


Beranda di setiap bilik melengkapkan percutian di Putra Brasmana Hotel

Gee memang suka kalau dapat bilik hotel ada beranda luar ni sebabnya Gee boleh keluar dari bilik untuk menikmati suasana pemandangan dari bilik hotel. Tambah-tambah ada anak-anak, kalau ada beranda diaorang lagi seronok duduk kat luar melihat apa yang ada TAPI kita mak ayah kena tengokkan juga takut pagar terlalu jarang dan tidak sesuai untuk baby berada di situ.

Sliding untuk melepak di beranda bilik

Memandangkan bilik Gee merupakan town view dan bilik Mek Yunie sea view, sempat lagi Gee melepak di bilik Mek Yunie untuk melihat pemandangan sunset yang sangat cantik di beranda bilik. Thank you Mek! Hihihi.
  
Selfie di beranda hotel
Lokasi hotel sangat strategik untuk mereka merancang bercuti ke Langkawi

Kalau korang merancang untuk bercuti di Langkawi Gee sangat sarankan korang menginap dulu di Putra Brasmana Hotel untuk berehat. Tambah - tambah lagi mereka yang dah drive sepanjang hari seperti Gee ni dari Terengganu. Bukan apa, pihak hotel menawarkan tempat parking yang lebih selamat untuk mereka yang menginap di sini dan ingin pergi ke Langkawi untuk beberapa hari. Caj bayaran untuk parking pula sangat murah berbanding tempat parking lain iaitu hanya RM 10 sehari semalam. 

Aqil posing di pintu masuk utama Putra Brasmana Hotel
Nak tahu apa lagi kemudahan yang berdekatan dengan Putra Brasmana Hotel? Jom Gee kongsikan dengan korang!

Antara kemudahan yang berdekatan Putra Brasmana Hotel :

** Terminal Bas Kuala Perlis ( 220m )
** Jeti Kuala Perlis 
** Stesen Keretapi Arau ( 15.9km )
** Kedai Serbaneka 7 Eleven ( 490m)
** Mesin ATM ( 580m )

Posing tertonggek dari Ardini. hahaha!
Kalau korang nak ke Langkawi dan parking kereta di Putra Brasmana Hotel, korang hanya perlu jalan kaki sahaja untuk ke jeti. Memang dekat sangat dah sebab tu untung parking kereta kat hotel lagi daripada parking kat tempat lain yang semestinya caj bayaran lagi mahal. Pihak hotel pun ada security untuk menjaga keselamatan kenderaan kita. 

Restoran hotel sangat luas dan boleh muatkan ramai pengunjung

Kami menginap di Putra Brasmana Hotel sekali pakej dengan sarapan pagi so sangat mudah untuk kami yang ada anak-anak kecil ni. Sarapan pagi bermula seawal jam 7 pagi. So kalau mereka dah booking tiket feri yang awal masih sempat untuk bersarapan di hotel. 

Selfie bersama Mek Yunie dan baby boy yang photogenic sebelum breakfast.
Restoran di Putra Brasmana Hotel ni sangat selesa sebabnya terdapat banyak ruang untuk anak-anak bergerak. Gee ni kalau di restoran risau juga anak-anak berlegar-legar sebab risau terlanggar meja sebelah ke, terlanggar pelayan atau pelanggan lain ke...

Berlatar belakangkan sebahagian ruang makan restoran
Antara menu sarapan yang ada semasa kami pergi adalah nasi goreng, nugget ayam, cereals dan susu, buah tembikai, kuih popia bersama sos, kek cawan coklat, bubur, air kopi dan juga air oren. Anak-anak Gee kalau nampak buah tembikai mestilah itu menjadi pilihan utama mereka. Lepas makan buah, mereka makan cereals pulak. Berselera sungguh! 

Menu sarapan pagi pilihan Gee. Meriahkan?Haha
Apa komen Sis Gee?


Dari segi lokasi memang terbaik sebabnya, Putra Brasmana Hotel sangat dekat dengan pelbagai kemudahan di mana kalau kita pertama kali datang, proses mencari tu takkan ambil masa yang lama. Haha. Deretan kedai makan pun banyak di depan hotel selain daripada gerai-gerai yang menjual pelbagai jenis makanan dan minuman. 

Keadaan bilik sangat memuaskan Gee dan keluarga terutama anak-anak yang sangat seronok dan selesa berada di dalam bilik yang luas. Ruang lobi hotel juga sangat luas cuma untuk penambahbaikan, lagi elok sekiranya pihak hotel menambah sofa atau kerusi untuk ruang menunggu.

Selain itu, andai Putra Brasmana Hotel mempunyai kolam renang untuk pengunjung hotel rasanya hotel ini akan jadi lagi sempurna. Semestinya warga tempatan juga akan mengambil peluang untuk meluangkan masa bersama keluarga di sini. 

Sesekali selfie syok sendiri depan cermin bilik hotel. Haha
Untuk mereka yang ingin menginap di Putra Brasmana Hotel atau inginkan maklumat lanjut korang boleh hubungi :


PHONE : 04 - 985 5900

#PutraBrasmanaHotel
#PutraBrasmanaHotelKualaPerlis



BACA JUGA APA KATA SIS HAWA DAN MEK YUNIE BERKENAAN PUTRA BRASMANA HOTEL :







You Might Also Like

4 komen