FOOD REVIEW

JL FARA CRAB : " Good Food, Costs Less "

February 23, 2018
Hi semua! Kalau sebut makanan laut semua terbayangkan hidangan shell out yang terbentang di atas meja kan? Dengan seafood di tompok-tompokkan di hadapan mata, memang menggiurkan sungguh! Tapi kalau semua tu tak segar memang takde maknanya nak menikmati semua tu! 

Ni ada tempat makan best Gee nak share andai korang datang ke Kota Bharu, Kelantan. Kalau tak pergi rasanya sangatlah rugi sebab di sini merupakan tempat wajib artis-artis datang lepak dan makan. Jangan risau di sini harga memang sangat berpatutan! Nak tahu kat mana? 



JL FARA CRAB RESTORAN CANTIK, MEWAH ALA ALA ENGLISH GARDEN

Bila pertama kali Gee sampai kat depan JL FARA CRAB terus Gee jatuh cinta dengan dekorasi luaran kedai. Terdapat beberapa meja makan untuk mereka yang ingin menikmati udara segar di luar restoran. Bila menjejak kaki di dalam restoran Gee terus terpaku!! Eh rasa macam bukan dalam restoran pulak. Nak kata kedai pengantin, ada banyak pulak meja makan. Nak kata kedai bunga, bunga di letak cantik di setiap sudut sahaja bukan di keseluruhan kedai. Suasana restoran yang berhawa dingin memberikan keselesaan yang maksimum kepada semua pengunjung restoran. 




Semua susun atur meja di hias dan di didekorasi dengan teliti. Gee rasa pergi ke Restoran JL FARA CRAB ni kita dah tak perlu nak pilih seat yang cantik untuk ambil gambar sebab semua seat mempunyai keunikan dan dekorasi yang memuaskan. Bangunan Restoran JL FARA CRAB ni 2 tingkat tau! Bahagian atas pun sama di susun dengan teliti mengikut meja untuk 2 orang, 4 orang, 8 orang atau pun sekumpulan yang ramai. 


MENU ISTIMEWA SHELL OUT YANG FRESH!

Kalau nak bershell out haruslah yang segar dan semestinya sedap! Buat pertama kali incik suami Gee merasa shell out di JL FARA CRAB, terus jatuh hati dengan hidangan shell out ni. Hidangan shell out dihidangkan dengan pelbagai makanan laut seperti ketam, udang, sotong dan lala. Tak lupa juga jagung manis berkrim yang dihidangkan juga bersama makanan laut yang lain. Anak-anak teruja sungguh makan semua hidangan sebab rasa dia tak pedas sangat. 




Licin semuanya!!Mau tak licin kan?? Sambil-sambil sembang dengan keluarga 2 blogger dari Team Blogger Pantai Timur sampai tak perasan semua dah licin! Meriah sungguh makan petang Gee dan keluarga bersama keluarga SIS HAWA dan juga keluarga MEK YUNI di JL FARA CRAB. 

Kami sempat bergambar di photo booth JL FARA CRAB

LOKASI TERBAIK UNTUK MERAIKAN SESEORANG

Pasti si dia tersenyum gembira dan teruja sekiranya diraikan di JL FARA CRAB. Dengan hidangan makanan seafood yang segar dalam suasana kedai yang sangat kondusif semestinya pilihan yang dibuat adalah pilihan yang bijak sekali. Ramai juga pelanggan JL FARA CRAB meraikan majlis hari jadi, buat kejutan ulangtahun perkahwinan, meraikan ibu tersayang serta membuat pelbagai majlis lagi di sini. Korang hanya perlu membuat tempahan awal supaya pihak JL FARA CRAB dapat menyusun atur tempat mengikut bilangan tetamu anda nanti. Mesti seronokkan?

Bib yang diberikan untuk mengelakkan kesan kotoran pada baju
Lokasi JL FARA CRAB sangatlah dekat dengan hotel yang Gee menginap iaitu Holiday Villa Hotel di Wakaf Che Yeh. Memang strategik sungguh kan? Sambil-sambil nak pergi jalan-jalan di pasar malam Wakaf Che Yeh boleh jamu selera di JL FARA CRAB sekali. 


Sempat bergambar dengan tenaga kerja di JL FARA CRAB

Pekerja JL FARA CRAB yang murah senyuman dan sangat friendly!
Terima kasih kepada Puan Fara dan semua tenaga kerja JL FARA CRAB yang menyajikan hidangan yang sedap dan segar serta memberikan layanan yang sangat memuaskan. Kami berharap team JL FARA CRAB terus sukses dan dapat membuka lebih banyak lagi cawangan di seluruh Malaysia.

Untuk maklumat lanjut korang boleh hubungi mereka atau terus ke lokasi kedai untuk membuat sebarang tempahan.


Lokasi Kedai : JL FARA CRAB ( Bersebelahan D'Klasik Wakaf Che Yeh )

Waktu operasi : Setiap hari ( 12 tengahari hingga 12 malam )

Untuk tempahan : 013 9334545









You Might Also Like

3 komen

  1. Wah. tempat nampak moden cantik dan eksklusif. Nanti kalau ke Kelantan, boleh la singgah :) Tapi kena tunggu ke sana la. Thankyou for sharing. Tau dah pasni, ada kedai yang boleh disinggah bila travel. hehe

    ReplyDelete
  2. Wah.. nampak exclusive dan selesa sangat.. terima kasah perkongsian

    ReplyDelete
  3. Menarik! Lepas ni kalau balik kelantan kene singgah sini

    ReplyDelete