EVENT

Pengalaman Pertama Kali Menonton Great British Circus Malaysia

October 11, 2019
Pengalaman Pertama Kali Menonton Great British Circus Malaysia |  Alhamdulillah termakbul impian untuk bawa anak - anak tengok live sarkas. Sebenarnya, impian Sis Gee juga yang memang dah lama teringin nak tengok sarkas. Teringin nak merasai pengalaman di dalam khemah sarkas, kemeriahan dan telatah setiap aksi di dalam sarkas.


Anak - anak pun dapat gambaran kemeriahan sarkas dari Movie Madagascar. Cuma berbezanya dalam movie tu haiwan yang lakukan aksi manakala sarkas yang kami kunjungi ini aksi daripada manusia. Hahahaha!

Bila lihat iklan Great British Circus Malaysia di timeline Facebook, memang teruja sebabnya lokasi sarkas adalah di Kuala Terengganu. Bertambah lagi teruja bila melihat kawan - kawan pun dah pergi dan share moments best ketika menyaksikan sarkas tersebut. Terus cari date yang sesuai untuk bawa Geng 4A merasai sendiri pengalaman menonton live circus di depan mata. 

Great British Circus Malaysia Berkampung di Kuala Terengganu Hampir Sebulan!!


Bila tengok jadual show, korang ada banyak pilihan nak datang hari apa samada weekdays atau pun weekend. Anak - anak teruja bila dapat tau nak pergi tengok circus. Biasanya diaorang sedia maklum kalau nak tengok circus kena pergi Kuala Lumpur. Tapi, kalini tak perlu pergi jauh, hanya perjalanan 20 minit sahaja dari rumah. Hehehe.

Selepas maghrib, kami bertolak ke lokasi circus iaitu di Perkarangan Stadium Gong Badak, Kuala Terengganu. Bila sampai kat situ, terus nampak satu kemah yang besar dan meriah dengan lampu - lampu. Tempat parking sememangnya lebih dari mencukupi so korang tak perlu risau.


Kami dah booking tiket lebih awal, so terus ke kaunter tiket dan bagitahu details yang diminta. Kalau nak walk in pun boleh cuma risau kalau orang ramai, tiket pun boleh jadi sold out juga! Nak selamat, baik booking lebih awal! Hehe!

Pintu dibuka jam 8 malam dan show akan bermula jam 8.30 malam. Untuk show sebelah petang, korang boleh datang selepas Asar sebabnya waktu bermula adalah 5.30 petang. 

Nikmati Masa Terbaik Untuk Keluarga Sepanjang Show Circus!

Persembahan di mulakan dengan penuh debaran! Untuk mereka yang pertama kali seperti kami debaran itu bercampur baur dengan keterujaan dan semestinya keseronokan yang berganda! Haha!


Sebelum show bermula, korang boleh beli makanan seperti pop corn di booth yang tersedia atau boleh beli ketika diaorang datang menjual di setiap sudut ruangan pengunjung.


Great British Circus Malaysia ini merupakan circus yang dikategorikan sebagai Circus Extreme di mana terdapat aksi ngeri yang membuatkan aku menjerit tanpa sedar! Hahaha! Permulaan aksi adalah aksi 2 orang ahli circus yang berlari dan melompat di atas 2 roda besar yang berpusing! Disebabkan seat kami bersebelahan sahaja dengan pentas pertunjukkan, maka terasa ngeri apabila roda yang berpusing seolah - olah jatuh ke atas muka sendiri! Haha!


Aksi mendebarkan diteruskan dengan pertunjukkan badut berdiri di atas tin tin yang tersusun. Kami pulak yang nervous kot dia terjatuh. Haha!


Kemudian, yang ditunggu - tunggu oleh si Aqil iaitu kemunculan superhero Spiderman!! Excited bila tengok Spiderman ada depan mata melakukan aksi akrobatik tergantung di kain dari atas pentas. Memang surprise terbaiklah untuk Aqil! Haha!


Ada juga badut yang membuat jenaka santai bersama penonton. Paling mengejutkan badut ini akan pergi sahaja pada penonton untuk diajak bersama di pentas melakukan aksi - aksi yang ringan dan spontan. Dan lucky Arsyad bila dia ditarik untuk bersama - sama ke tengah pentas! Nasib baik tak menolak! Hahahahaha! Bagus juga boleh build confidence di public! Hehe


Lagak aksi ngeri ahli sarkas diteruskan dengan 3 orang membuat persembahan di atas tali. Aku rasa ni games basic wajib ada di setiap sarkas kan? Dan mendebarkan bila diaorang acah - acah macam nak terjatuh dari atas tali tu. Hahaha!


Setiap selingan pasti ada drama 2 badut yang suka berinteraksi dengan penonton. Memang lucu!!

Untuk korang memerlukan masa ke tandas dont worry! Haha! Sebabnya akan diberikan time rest selama 15 minit. Pada waktu ini, korang boleh gunakan untuk bergambar bersama watak tersohor Movie Monster University dan Movie Monster Inc iaitu James dan Mike. Selama ni anak - anak tengok watak James dan Mike dalam tv sahaja kali ni dapat tengok depan mata dengan size yang agak besar! Memang the best moments lah untuk Geng 4A!


Aksi sarkas diteruskan dengan persembahan badut untuk mengenakan penonton! Yang ni memang lawak gila! Sorang badut acah - acah memegang pisau dan melontarkan pisau pada penonton yang sudah sedia ditutup muka dengan kain hitam. So macam mana pisau tu bila terbang terkena pada dinding? Malas nak cerita, korang kena datang sendiri! Haha!


Aksi akrobatik ahli sarkas di dalam gelung yang besar pun mengagumkan! Aqil panggil 'orang tulang' disebabkan baju yang tampak seperti tulang tengkorak. Hahahahaha!


Yang ditunggu - tunggu adalah aksi paling extreme iaitu Globe of Death! Pada mulanya seorang penunggang motorsikal melakukan aksi di dalam globe tersebut. Ketika itu dah rasa seram bila motor di bawa dengan laju berpusing - pusing di dalam globe.


Kemudian, keluar motorsikal ke dua dan berpusing di dalam globe!Memang gerun membayangkan aksi ngeri di hadapan mata sendiri. 

Kemudian, datang pula motorsikal ke tiga! Phewwww! Tahan nafas kitaorang yang tengok mereka berpusing dengan laju melintang menegak di dalam Globe of Death. Haha!


Tiada Penglibatan Binatang, Wanita Seksi dan Penyertaan Penonton Wanita


Korang yang ada anak kecil pun boleh di bawa ke circus ini tau. Tak de pun lagak aksi singa ke, harimau ke, monyet pun takde. Hehe! Para ahli circus pula kesemua adalah lelaki. Dan ke semua memakai pakaian yang sempurna termasuklah spiderman! Hahahhahaha! Penonton yang diajak ke pentas pula ke semua lelaki dan kanak - kanak sahaja. Memang terbaik!!


Sesi bergambar di penghujung persembahan sangat ditunggu - tunggu oleh anak - anak. Diaorang tak sabar nak tengok lebih dekat lagi ahli - ahli sarkas yang berani dan berperwatakan kelakar! Jangan lupa selfie dengan diaorang jugak! Hehe!


Jom Datang Beramai - Ramai Dan Rasai Sendiri Pengalaman Menonton Live Extreme Circus di Kuala Terengganu!!!



Terdapat 3 pilihan tiket yang korang boleh beli berdasarkan bajet korang. Kalau nak paling dekat dengan pentas, korang boleh ambil tiket VIP. Kalau hot seat, seat dapat view tengah pentas manakala standard seat adalah view tepi pentas. So, boleh pilih berdasarkan harga yang korang mampu okey! Yang penting semua memang akan enjoy tengok show nanti!!


Anak - anak memang senyum sampai ke telinga sepanjang malam lepas habis tengok circus. Melompat - lompat si Aqil terlalu seronok agaknya. So, aku fikir, berbaloi bagi keseronokan pada diaorang malam tu. Hehe. 


Untuk korang yang nak tahu lebih info atau sebarang pertanyaan, korang boleh hubungi contact di bawah ini atau klik je social media Great British Circus Malaysia kat bawah ini okey!!


Thank you Great British Circus Malaysia for having us!!

FACEBOOK  |  INSTAGRAM  

016 407 1880  /  011 161 50805


You Might Also Like

5 komen

  1. Wahhh bestnyaa sis gee. Tak pernah lagi tgok live circus macam ni. Untung geng 4A kecik2 dah merasa pengalaman tgok

    ReplyDelete
  2. seronokkkknya dapat pergi tengok sarkas.. cik ash xpernah pergi lagi

    ReplyDelete
  3. wahh bestnye! nk kene pegi jgk ni..
    dkt sgt ngn umh..
    arap sempat bwk ank dtg sni.. huhu

    ReplyDelete
  4. wah menarik ni ... lama tak pergi tengok circus ..

    ReplyDelete
  5. menarik.. dedulu time kicik adela pegi =D

    ReplyDelete