BEAUTY

Kulit Glowing Gebu Seawal 3 Hari Dengan Tera Skincare

July 26, 2019
Kulit Glowing Gebu Seawal 3 Hari Dengan Tera Skincare | Eh! Boleh percaya ke ada produk bagi kulit glowing seawal 3 hari? Mesti produk tak berdaftar KKM nih! Sebab bagi kesan yang cepat kan? 


Begitu juga apa yang Gee fikirkan apabila mengetahui produk glowing seawal 3 hari ini. Lambakan produk kecantikan di pasaran membuatkan Gee sendiri risau dan gerun nak mencuba sembarangan produk untuk kulit. Tambah lagi Kementerian Kesihatan Malaysia selalu mengwar-warkan agar tidak mencuba produk kecantikan yang tidak berdaftar daripada pihak mereka terlebih dahulu.

Tera Skincare, Produk Berdaftar KKM Bagi Kesan Glowing Seawal 3 Hari


Percaya atau tidak, Gee sendiri dah membuat pemeriksaan di laman web Kementerian Kesihatan Malaysia status produk Tera Skincare ini. Gee sebenarnya jatuh cinta dengan packaging Tera Skincare ni. Serius in love sangat! Macam cotton candy! Haha!


Sebelum Gee mencuba sendiri, semestinya nak kena sahkan dahulu produk ni berdaftar atau tidak. Sayang muka kot! Haha! Setelah Gee semak satu persatu produk Tera Skincare, ia membuatkan Gee lega! Semuanya telah didaftarkan dan berada di bawah pemantauan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Kat bawah ni Gee siap screenshot untuk korang yang was - was. Hihi.





Jom Kenali 4 Produk Tera Skincare

Bila dah yakin untuk guna Tera Skincare, mesti lah nak tahu set kecantikan Tera Skincare ini apa yang bestnya! Tera Skincare mengandungi 4 produk di mana setiap satu mempunyai fungsi yang berbeza untuk merawat kulit dari dalam. Ada yang mempunyai masalah kulit jerawat, kulit kusam, masalah jeragat, bintik - bintik hitam dan pelbagai lagi. Kalau korang nak tahu, dengan amalkan Tera Skincare, semua masalah wajah akan berkurangan! So, takdelah asyik kusut dan runsing apabila memikirkan kulit sentiasa kusam hinggakan hilang keyakinan diri.

Jom kita kenali 4 produk di dalam set Tera Skincare!

[ 1 ] TERA Carrot Soap


Langkah pertama haruslah membersihkan muka sebersihnya! Tera Skincare mengandungi Tera Carrot Soap di mana ia dapat membantu membersih dan menyegarkan kulit korang. Bukan itu sahaja, Tera Carrot Soap ni boleh memberi kesan anjal pada kulit, menjadikan kulit lebih cerah, mengecilkan pori serta menghilangkan kotoran pada kulit. Sabun ni sesuai digunakan untuk semua jenis kulit.

Cara penggunaan : Gunakan 2 kali sehari untuk membersihkan wajah ( pagi dan malam ).

[ 2 ] TERA Soft Pearl Peel Toner


Gee suka sangat bau Tera Soft Pearl Peel Toner nih! So refreshing gitu! Setelah muka dibersihkan, langkah kedua adalah sapuan toner dengan hanya perlu spray sahaja Tera Soft Pearl Peel Toner pada kapas muka kemudian sapu nipis di bahagian kulit. Ramuannya terdiri daripada Aqua, Arbutin dan Allatoin. Ia dapat membantu menanggalkan kulit mati, merangsangkan pertumbuhan sel kulit baru secara semulajadi dan juga meratakan tona kulit.

Cara penggunaan : Gunakan apabila perlu sahaja setelah selesai proses peeling.

[ 3 ] TERA Flawless Day Cream


Bestnya Tera Flawless Day Cream adalah ia mempunyai pelbagai fungsi untuk wajah. Korang dah tak perlukan make up base dan pelindung cahaya matahari. Ini kerana Tera Flawless Day Cream sangat membantu untuk melindungi kulit daripada sinar UV yang berlebihan, mencegah kulit berminyak, melembabkan kulit yang kering serta boleh dijadikan asas sebelum korang mulakan solekan pada wajah. 

Cara penggunaan : Sapu nipis Tera Flawless Day Cream pada kulit wajah selepas mandi.

[ 4 ] TERA Stardust Night Cream


Nak kulit sentiasa tampak muda? Korang kena amalkan Tera Stardust Night Cream selepas melalui proses peeling. Tera Stardust Night Cream sangat bermanfaat untuk membantu memudarkan jeragat, menghapuskan jerawat, mengecilkan pori, merawat kulit dari dalam, menegangkan kulit serta membantu kulit awet muda sentiasa.

Cara penggunaan : Sapu nipis pada kulit sebelum tidur. Tera Stardust Night Cream hanya digunakan apabila proses peeling selesai.

Info Penting : Kepentingan Proses Peeling Selama 14 Hari

◉ Hari pertama sehingga ke 3 merupakan tempoh masa permukaan kulit dibersihkan dan dikeringkan. Dalam tempoh ini, kulit muka akan menjadi kusam, kering dan gelap kerana proses permukaan atas kulit sedang dijalankan.

( Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Peel Toner )

◉ Hari ke 4 hingga ke 9 adalah hari bermulanya proses peeling yang kuat. Ia akan membuatkan kulit terasa terlalu pedih, kering, gatal, panas, kemerahan dan melecet. Korang jangan risau kerana ini merupakan proses pembaikan kulit korang dan ia akan berakhir. 

( Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Peel Toner )

◉ Hari ke 10 hingga ke 14 merupakan tempoh peeling sudah berkurang dan kulit baru mula tumbuh  ( baby skin ). Sisa peeling akan berkurangan dan pulih dengan sendiri. 

( Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Peel Toner )

◉ Hari ke 15 hingga ke 30, korang dah boleh mula pakai Tera Stardust Night Cream untuk membantu dan memberi effect lightening dan glowing. Penggunaan toner juga berbeza, hanya diperlukan sahaja pada kawasan kulit yang bermasalah.

 ( Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Stardust Night Cream )


Proses pembuangan sel kulit mati akan berlaku selama 2 minggu bergantung juga kepada jenis dan masalah kulit masing - masing. Selepas 2 minggu, korang akan nampak perubahan pada kulit wajah yang semakin cantik, halus dan gebu!

Banyaknya Keistimewaan Tera Skincare!!


Kalau nak kulit glowing seawal 3 hari, korang kenalah amalkan Tera Skincare dengan konsisten. Nanti bukan sahaja kulit glowing malah ada banyak lagi keistimewaan yang dapat dinikmati tau!! Antara keistimewaan amalkan Tera Skincare secara konsisten adalah :

❤ Merawat masalah JERAGAT KRONIK.

❤ Merawat masalah parut berlubang akibat jerawat.

❤ Merawat masalah JERAWAT teruk dan bernanah.

❤ Merangsang pertumbuhan sel kulit baru. 

❤ Melindungi kulit daripada sinar UV berlebihan. 

❤ Mengecilkan liang pori dan merawat white head & black head.

❤ Melicinkan dan mencerahkan kulit seawal 3 hari sahaja.

❤ Mengembalikan keseimbangan PH kulit dan mengelakkan kulit kusam dan gelap. 

❤ Mengelakkan kulit tua sebelum usia. 

❤ Kulit wajah sihat, segar, kekal anjal dan berseri-seri.

Lihat Testimoni






Lihat Video Sis Gee Guna Set Tera Skincare


Jom Cuba Sendiri dan Dapatkan Kulit Sihat, Glowing dan Flawless!!!


Kulit kelihatan semakin sihat, glowing dan flawless! So, kalau korang nak cuba sendiri, korang boleh dapatkannya hari ini! Untuk maklumat lanjut dan urusan pembelian, korang boleh klik je pautan kat bawah ini.

INSTAGRAM 019 216 1708

#teraskincare # kasijadi #teraskincareindonesia #teraskincaremalaysia #squadtera #skincareterbaikmalaysia #kulitcantik #jerawat #jeragat
#reviewbysisgeedotcom


You Might Also Like

11 komen

  1. Replies
    1. dah usia banyak rabia..baru hegeh nak jaga..hahha

      Delete
  2. Product nie hampir sama dgn youngecha eskinol jepun yg sy guna.. Teringin pula nak beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh yeke..hehe..boleh cuba tengok camane results after! hehe

      Delete
  3. TU lah sekarang mencari produk yang selamat untuk dipakai. Tapi muka glowing betul macam baby la tengok testimoni dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. yesza kulit mati akan dibuang dan kulit kembali seperti kulit bayi giteewww...menarik kan!

      Delete
  4. Sesuai bagi yang mana teringin nak kulitnya glowing

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu!! yang penting produk berdaftar KKM!

      Delete
  5. Bestnya bila muka glowing macam tu. Nak try jugak la, nak juga kulit macam baby hehe

    ReplyDelete