FOOD REVIEW

Ramadhan Buffet | Palm Terrace Cafe dan Dynasty Restaurant, The Grand Renai Kota Bharu Hotel

April 22, 2019
Ramadhan Buffet di Palm Terrace Cafe dan Dynasty Restaurant, The Grand Renai Kota Bharu Hotel | Buat pertama kali Sis Gee dapat memenuhi undangan daripada pihak hotel untuk Preview Ramadhan Buffet. Sebelum ini, pernah juga mendapat undangan, namun takde rezeki untuk join. Alhamdulillah Preview Ramadhan Buffet Sis Gee kali ni adalah di The Grand Renai Kota Bharu Hotel.


Bersempena menyambut kedatangan bulan Ramadhan tahun ini, The Grand Renai Hotel akan menyediakan hidangan bufet Ramadhan yang bertemakan "Kembara Ramadhan" yang akan diadakan di Palm Terrace Cafe. Bagi korang yang berminat dengan masakan cina, Dynasty Restaurant turut menyediakan hidangan berbuka puasa bermula minggu ke dua Ramadhan yang bertemakan "Citarasa Chinese".


Tema "Kembara Ramadhan" ini akan menampilkan menu - menu berbuka puasa dari seluruh pelusuk Malaysia seperti Kambing Golek, Bubur Lambuk Daging Rusa, Daging Bakar Air Asam Manjong, Sotong Sambal Petai, Kerutuk Serati, Ikan Keli Masak Lemak Pucuk Kadok dan pelbagai lagi hidangan yang disediakan nanti. 


Deretan lauk - pauk tradisi dan terkini turut disediakan bagi memenuhi selera setiap pengunjung. Ada masakan ikan patin masak tempoyak, daging rendang hitam, masakan kambing, udang, sotong, ketam dan pelbagai lagi jenis lauk pauk yang ada. 






Kalau dah nama Negeri Kelantan, masakan kerabu sudah sinonim bagi penduduk tempatan. Gee sendiri sempat mencuba semua kerabu yang disediakan di Ramadhan Buffet The Grand Renai Hotel baru - baru ni. Al maklumlah Gee memang suka makanan yang masam, manis dan pedas!






Paling mengujakan anak - anak adalah dessert table yang penuh dengan kuih - muih tradisional, buah - buahan segar, deretan kek, puding dan sebagainya. Nak berbuka, tak ada kuih atau makanan manis mesti tak lengkap. So, kalau desserts lover, Gee sangat recommendkan korang datang cuba keenakkan pelbagai pilihan desserts di Ramadhan Buffet di The Grand Renai Hotel ini.








Aneka sup ada!! Kelantan terkenal juga dengan sup keting. Selain sup keting, ada juga sup ayam, sup ekor, sup perut, sup daging serta pelbagai lagi pilihan sup. Kuah sup pun sedap dan rasa sup berempah.  


Boleh belajar makan Mieng Kum!! Gee pun tak pernah cuba sebelum ni. Ia merupakan makanan tradisi negara Thailand, maka agak sinonim dengan Kelantan yang sudah sebati dengan makanan tradisi daripada negara jiran Thailand ini.


Harga Iftar Ramadhan Buffet di The Grand Renai Hotel

Dewasa : RM 69
Kanak - Kanak : RM 29

Sepanjang Ramadhan 1440H | 6.30 petang hingga 10.30 malam

Harga Tempahan Awal Hanya RM 62 Sahaja!! 
( Tempah Sebelum 5 Mei 2019 )


Jom Iftar Ramadhan Buffet Bersama Keluarga di The Grand Renai Hotel


Ramadhan Buffet di The Grand Renai Hotel ada pelbagai pilihan menu untuk kanak - kanak juga. Lihat anak - anak Gee boleh makan, rasa sangat puas kalau beriftar di The Grand Renai Hotel. Nak lagi jimat, korang kena tempah awal sebelum 5 Mei 2019 okay!


Untuk tempahan, korang boleh hubungi :

09 - 746 2233 ext. 3315
011 - 3137 3186 ( En. Izhar )

Website : www.grandrenai.com

#TheGrandRenai
#reviewbysisgeedotcom
#sisgeejalanjalan



























You Might Also Like

8 komen

  1. sedapnyeee.. kalo Ina nak terjah makan dessert dulu.Semua sedap-sedap tu .. hahah.Memang tak makan lah nasi-nasi

    ReplyDelete
  2. uihh lapor pulok tengok menu niiii ..

    ReplyDelete
  3. Nampak sedap sangat. Tergoda tengok. Orang kelate kena masuk list ni

    ReplyDelete
  4. yarkk...kerabu sotong tu menarik perhatian kuu...tambah cili-cili hijau tuu..

    ReplyDelete
  5. Weh nampak anak kau makan apesal aku yang bukak mulut ni hahaha

    ReplyDelete