REVIEW

Set Penjagaan Rambut Asmak Sesuai Untuk Seisi Keluarga

February 20, 2019
Set Penjagaan Rambut Asmak Untuk Seisi Keluarga | Rambut merupakan aset yang penting bagi setiap individu. Tanpa penjagaan rambut yang betul, ia akan mengakibatkan rambut berbau busuk, kegatalan kulit kepala, masalah rambut kering, kelemumur, keguguran rambut, rambut bercabang dan pelbagai lagi masalah rambut bakal di hadapi. Gee sendiri selalu runsing sekiranya rambut bermasalah kerana nanti akan membuatkan stress dan tidak selesa sepanjang masa.


Bila anak - anak dah semakin membesar dan aktif, penjagaan rambut juga penting. Terutamanya Amani dan Ardini yang mempunyai rambut yang semakin panjang. Setiap pagi diaorang akan mandi dan basahkan rambut, kemudian pakai tudung sampai ke tengahari. Waktu petang pula diaorang aktif bermain di luar rumah. Kalau tidak memberi penjagaan rambut yang betul, risau rambut mereka rosak seawal usia mereka. 

Baru - baru ini Gee ketahui produk bayi yang tersohor iaitu Asmak telah mengeluarkan set penjagaan rambut yang boleh digunakan untuk seluruh ahli keluarga. Tidak semua produk rambut sesuai digunakan untuk semua peringkat umur kan? Jom Gee kongsikan lebih lanjut tentang produk penjagaan rambut Asmak ini.

Jom Kenali Jenama Asmak

MHAM Sdn Bhd merupakan sebuah syarikat yang mengeluarkan produk yang berasaskan herba dan bahan semulajadi sebagai pilihan alternatif. Produk keluaran mereka merupakan produk yang berstatus halal dan mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Jadi, penggunaan produk pada semua peringkat umur termasuklah bayi adalah selamat dan juga berkesan.

Suka Produk Penjagaan Rambut Asmak


Untuk mendapatkan rambut yang sihat, cantik dan terurus, Gee sangat sarankan menggunakan 3 produk ini. Gee sendiri dah guna dan rasa kesan yang best, so korang pun patut cuba juga! Jom Gee kongsikan 3 produk penjagaan rambut Asmak ini.

1. SHAMPOO BUNGA RAYA PLUS

Semerbak bau wangi dalam bilik air bila korang guna Shampoo Bunga Raya Plus ni. Bau dia memang best!! Ramuannya terdiri daripada bunga raya, coconut oil, babassu oil, tea tree oil jojoba oil dan juga acerola. 



CARA PENGGUNAAN :

◉ Basuhkan rambut sehingga basah kulit kepala.
◉ Picit Shampoo Bunga Raya Plus pada telapak tangan bergantung pada keperluan pengguna.
◉ Urutkan Shampoo Bunga Raya Plus pada rambut dan kulit kepala yang basah.
◉ Biarkan selama 2 minit supaya zat pada shampoo meresap pada rambut.
◉ Bilaskan dengan air sehingga bersih.

TIPS TAMBAHAN :

➜ Elakkan menyikat rambut dengan kasar.
➜ Sekiranya rambut sedang basah, balutkan dengan tuala dan biarkan dulu seketika.
➜ Selepas itu, barulah sikat dengan perlahan - lahan.

HARGA :

RM 49 ( Semenanjung )
RM 54 ( Sabah & Sarawak )
Isi kandungan : 500ml

TESTIMONI LAIN :




2. SEVENIS HAIR OIL

Tekstur rambut sangat best bila korang sapu Sevenis Hair Oil ni. Ia merupakan minyak rambut yang digunakan setelah rambut kering. Antara ramuan Sevenis Hair Oil adalah light mineral oil, tea tree oil, babassu oil, castor oil, olive oil dan argan oil.



CARA PENGGUNAAN :

◉ Gunakan selepas rambut separa kering atau sudah kering, picit Sevenis Hair Oil ke tapak tangan dan gunakan hujung jari untuk mengurut dan ratakan le seluruh kulit kepala dan helaian rambut.

TIPS TAMBAHAN :

➜ Sapukan Sevenis Hair Oil pada rambut secara rata sebelum tidur dan balut sepanjang malam. 
➜ Keesokkan pagi, terus cuci rambut menggunakan Shampoo Bunga Raya Plus.
➜ Hasilnya, rambut korang akan lebih sihat, bersinar dan kuat.

HARGA :

RM 29
Isi kandungan : 150ml

TESTIMONI LAIN :




3. HAIR MOISTURIZER WITH SERUM

Rambut menjadi lebih sihat dengan penggunaan Hair Moisturizer With Serum. Penggunaan serum pada rambut sangat bagus bagi membekalkan keperluan nutrisi pada rambut korang. Antara ramuan yang terkandung di dalamnya adalah bunga raya, argan oil, olive oil, rose canina fruit oil dan juga coconut oil.


CARA PENGGUNAAN :

◉ Selepas korang menggunakan Shampoo Bunga Raya Plus, keringkan rambut dahulu kemudian picitkan sedikit Hair Moisturizer With Serum kat atas tapak tangan kemudian urutkan dari akar rambut sehingga ke hujung rambut.

TIPS TAMBAHAN :

➜ Gunakan serum 3 kali seminggu sekiranya korang menggunakan ke semua produk set penjagaan rambut Asmak seperti Shampoo Bunga Raya Plus, Sevenis Hair Oil dan Hair Moisturizer Serum.  

HARGA :

RM 80 ( Semenanjung )
RM 90 ( Sabah & Sarawak )
Isi kandungan : 300ml

TESTIMONI LAIN :




Ketahui Manfaat Amalkan Set Penjagaan Rambut Asmak

Gee sukakan ramuan yang terkandung di dalam set penjagaan rambut Asmak ini di mana ia terdiri daripada bahan - bahan semulajadi sahaja. Sebab itu set penjagaan rambut ni juga selamat untuk anak - anak. Antara manfaat mengamalkan set penjagaan rambut Asmak ini adalah :

➨ Menghilangkan masalah keguguran rambut.
➨ Merawat masalah kegatalan pada kulit kepala.
➨ Menghilangkan kelemumur.
➨ Boleh membantu melebatkan dan menghitamkan rambut.
➨ Boleh merawat luka pada kulit kepala.
➨ Merawat masalah rambut bercabang.


Di samping mempunyai haruman yang wangi, set penjagaan rambut Asmak memberi kesan seawal sekali penggunaan tau! Bila pertama kali pakai, rambut rasa lebih lembut dan terurus. Anak - anak pun guna dan diaorang memang suka baunya yang sangat wangi. Korang boleh tengok video kat bawah ni, Gee tunjukkan demo cara penggunaan set penjagaan rambut Asmak.


Jom dapatkan sekarang untuk dapatkan rambut yang sihat dan cantik terurus walaupun bertudung!! Sekarang walaupun seharian bertudung dan berpeluh, rambut masih berbau wangi dan segar. Untuk dapatkan info lanjut atau sebarang pertanyaan, korang boleh terus klik link kat bawah ini.

SET PENJAGAAN RAMBUT ASMAK



Instagram : @asmak.haircare

WhatsApp : Tekan Sini

Hotline : 019-9708897





You Might Also Like

3 komen

  1. Tekstur dia nampak macam best jer tuu 😍

    ReplyDelete
  2. nak kena cari etek produk ni.. nampak best jah

    ReplyDelete
  3. AM pun dapat juga produk Asmak nie..
    memang best gila guna..shampoo wangi gila..
    Sevenis hair memang terbaik...

    ReplyDelete