MOVIE

Review Filem Operasi X : Lakonan Mantap Dato Awie dan Dato Aaron Aziz

November 10, 2018
Assalamualaikum💚

Korang ingat lagi tak Gee pernah share trailer Filem Operasi X di entry sebelum ni? Filem Operasi X, arahan Sandosh Kesavan ini menampilkan ramai pelakon hebat tanah air. Boleh baca preview dan lihat video trailer kat < SINI > . Haaa bila dah tengok trailer, terus terasa nak tengok lakonan gandingan hero malaya iaitu Dato Awie dan Dato Aaron Aziz. Gee pun terus check tiket wayang online di LFS Cinema Kuala Terengganu. 


Mudah je kalau nak tengok wayang sebabnya ada sistem online yang sangat memudahkan kita. Gee suka tempah tiket wayang online sebabnya tak perlu nak beratur panjang dan boleh terus pilih seat mana yang kita suka. Bila dah ada waktu dan ketika yang sesuai, Gee terus booked tiket Filem Operasi X untuk Gee, incik suami dan anak - anak.  

Filem : Operasi X

Pengarah : Sandosh Kesavan

Terbitan : Dream Pictures Production

Genre : Action

Antara barisan pelakonnya adalah Dato Aaron Aziz, Dato Awie, Datuk Yusof Haslam, Nasir Bilal Khan, Hairul Azreen, Hefny Sahad, Gbob, Rahhim Omar, Hanna Aqeela, Nashra Shah, Rafizah Shima dan Zaidi Omar.

Suka Dengan Watak Dato Awie Yang Bersahaja


Dalam Filem Operasi X ni, Gee tak expect tau filem ni sesantai begitu. Pada mulanya, Gee fikirkan filem ni agak serius dan terfikir juga kot kurang sesuai untuk anak - anak. Tak salah Gee pilih filem untuk kami sekeluarga, sebabnya anak - anak bukan main lagi tau ketawa dengan lawak bersahaja daripada Dato Awie yang membawa watak sebagai Ketua Geng Belut iaitu penjenayah tersohor. 

Kisahnya, Dato Aaron iaitu watak ESP Redzuan merupakan pegawai polis yang baru sahaja kematian kawan baiknya disebabkan satu operasi yang juga melibatkan kematian adik Belut. ESP Redzuan yang sedang becuti di sebuah pulau tiba - tiba dipanggil oleh ibu pejabat untuk menggerakkan operasi menumpaskan Geng Belut iaitu Operasi X. 


Nak story lagi macam tak bestlah nanti korang nak pergi tengok kan? Hehe. Seriusly filem Operasi X memang best sebab ada banyak unsur komedi bersahaja daripada Dato Awie. 

Filem Operasi X Sesuai Untuk Seisi Keluarga

Gee boleh bagi rating 4/5 stars untuk filem Operasi X ini. Nak bawak anak - anak pun okey sebab takde aksi yang heavy pun. Korang dah tengok? Boleh ajak rakan rakan dan kaum keluarga sama tau. Memang sesuai ditonton untuk semua lapisan umur. hehe.


 #OperasiXTheMovie
#OperasiX 
#DreamPicturesProduction





You Might Also Like

2 komen

  1. Bab datuk awie lawak memang penarik cerita ala bila boleh dapat pergi tengok wayang ni

    ReplyDelete