Pasta Spiral Goreng

May 07, 2018
PASTA SPIRAL GORENG adalah menu ringkas yang biasa Gee sediakan untuk anak-anak. Anak-anak Gee memang suka pasta so si ibu harus pelbagaikan resipi untuk tidak memberi kebosanan pada mereka. Yang bestnya menu pasta nie boleh juga dijadikan juadah waktu berbuka puasa nanti sebab ianya sungguh mengenyangkan dan juga berkhasiat!

Masa penyediaan lebih kurang 30 minit je. Sebab tu nama dia menu ringkas. Hehe.



RESIPI PASTA SPIRAL GORENG

BAHAN - BAHAN UTAMA :

1. Pasta ( di celur dengan sedikit minyak dan ditoskan ).
2. Isi ayam dipotong kecil.
3. 1 Bawang besar di potong dadu
4. Mixed Herbs
5. Sos Tomato

CARA - CARANYA : 

1. Panaskan sedikit minyak. Kemudian goreng isi ayam.
2. Kemudian masukkan bawang besar dan goreng bersama isi ayam tadi.
3. Masukkan mixed herbs secukup rasa yang korang nak.
4. Masukkan pasta. Kacau.
5. Masukkan sos tomato.
6. Masukkan garam, gula, perasa.

SIAP!

Nota : Gee masak main campak-campak, so tak dapat nak bagi anggaran yang tepat. Korang pun campak-campak tu agak-agak sedap tu, menjadilah tu! Namapun masakan air tangan sendiri kan... Hehe..

SELAMAT MENCUBA!!

6 comments:

  1. wahh nampak sedap tu..nak sikit kak..hehehe

    ReplyDelete
  2. gituu.. buleh buat nnt kita sapa d ganu..

    ReplyDelete
  3. wahh sedapnya,nanti masak untuk amar skali hehe

    ReplyDelete
  4. Buleh try nanti.. Pasta banyak agik tu.. Beli utk buat mknn anak, jd boleh la tru resepi ni utk mak anak.. hahaha

    ReplyDelete

Powered by Blogger.