FOOD REVIEW

Makanan Viral di Mr Crab Kelantan

February 14, 2018
Sekarang kalau pergi travel ke negeri lain mesti tempat makan best yang kita mula-mula sekali nak google kan? Kalau check in mana-mana hotel memanglah ada disediakan pakej bilik bersama menu makan akan tetapi Gee yakin ramai yang lebih suka cari makanan tempatan yang sedang viral berbanding makanan di hotel. 

MR CRAB KELANTAN SEMAKIN TERKENAL


Gee tertarik sungguh dengan restoran MR CRAB KELANTAN ni tau!! Bertambah-tambah geram bila tengok mereka selalu buat live di facebook. Haa memang diaorang suka buat live menu-menu special pastu mesti ada contest yang simple simple je dapat menang. Bila dah selalu buat live memang semakin terkenallah Restoran Mr Crab Kelantan ni. Ramai ingin mencuba menu-menu yang best termasuklah Gee!! Hahaha.




Dekorasi Shell Out

MENU SHELL OUT DAN MAGGI KETAM SPECIAL

Antara menu yang wajib korang cuba kat Restoran Mr Crab Kelantan ini ialah SHELL OUT dan MAGGI KETAM SPECIAL. Ada banyak makanan laut mereka hidang untuk Shell Out ni antaranya ketam, udang, sotong dan lala. Menariknya di Mr Crab Kelantan korang boleh pilih tau cara masakan untuk shell out ni sama ada korang nak masak kari, masak lada hitam atau pun masak 3 rasa. 

Jangan lupa tau cuba MAGGI KETAM SPECIAL yang ada kat sini! Semangkuk tu cukup Gee 1 family makan! Isi seafood dalam tu banyak, padat, mewah dan  semestinya sangat sedap. Kuahnya pekat dan sesedap rasa pedasnya sebab anak-anak Gee boleh makan jugak. Nampak tu gambar kat bawah ni semangkuk penuh dengan seafood! 

Maggi Ketam Special 


ADA BANYAK LAGI MENU BEST

Kalau korang nak cuba menu lain pun ada tau! Macam-macam ada kat Restoran Mr Crab Kelantan ni. Antara menu lain yang menjadi kegemaran pelanggan di sini ialah udang goreng kunyit, ketam masak lada hitam, ketam masak stim halia dan juga ketam masak 3 rasa. Selain itu menu masakan panas yang lain pun ada seperti nasi goreng dan mee goreng. 




Untuk minuman pula ada pelbagai jenis minuman yang disediakan termasuk juga air buah. Malam tu Gee cuba AIR TEH BENG JEBOK!! Anak-anak pula minum air buah.



SEDIA MENERIMA TEMPAHAN AWAL


Untuk mereka yang nak datang bersama keluarga dan kawan-kawan yang ramai, korang boleh juga tempah terlebih dahulu dengan mereka. Bukan apa takut nanti tak cukup tempat duduk dan juga memudahkan pekerja untuk menyediakan menu masakan yang banyak. Jangan risau semua pekerja baik-baik belaka. Hehe. Korang boleh request nak makan dalam kedai atau pun menikmati angin petang atau malam di luar kedai.


Sebahagian daripada pekerja Restoran Mr Crab Kelantan
BERPUAS HATI DENGAN MENU DAN LAYANAN DARI MR CRAB KELANTAN


Semestinya Gee akan repeat lagi lepas ni sekiranya datang ke Kelantan. Menu masakan Shell Out dan Maggi Ketam Special memang terbaiklah!! Dah lah ketam besar-besar! Seronok sungguh anak-anak Gee makan sampai habis licin semuanya. Hahaha. 

Alhamdulillah Gee berpeluang menikmati makan malam di Mr Crab Kelantan bersama 2 lagi blogger dari Team Blogger Pantai Timur iaitu << SIS HAWA >> dan juga << MEK YUNI >> . Masing-masing datang bersama suami dan juga anak-anak serta ibu mertua Sis Hawa pun ada. Seronok juga sesekali berjumpa dengan blogger ni sambil berkenalan dengan lebih mesra lagi. hehe. 

Arsyad siap sedia nak ketuk si ketam yang besar tu!
Menikmati sungguh! Haha!

Sempat lagi bergambar dengan banner Restoran Mr Crab Kelantan

LOKASI DAN WAKTU PERNIAGAAN


Lokasi Restoran Mr Crab Kelantan terletak lebih kurang 20-30 minit perjalanan dari hotel Gee menginap iaitu di Wakaf Che Yeh. Korang boleh guna aplikasi waze atau google je maps untuk ke lokasi Restoran Mr Crab Kelantan ni. 



Untuk maklumat lanjut atau ingin membuat tempahan korang boleh hubungi :

FACEBOOK : MRCRAB KELANTAN

ALAMAT : LOT 616, KG KUTAN, JALAN KUTAN KE PASIR MAS, 16250 WAKAF BHARU, KELANTAN

TELEFON : 09 7190616 / 013 9880001

WAKTU OPERASI : 2 PETANG HINGGA 12 MALAM

You Might Also Like

19 komen

  1. Sedap gee. Mr skali lg keno g plak 👍

    ReplyDelete
  2. terliur tengok ketam dengan udang dia fuhhhh mengancam!

    ReplyDelete
  3. Wahhh bestnya. Rugi tak ikut hari tu

    ReplyDelete
  4. dugaaan puasa hahahhahah aduhhhhh

    ReplyDelete
  5. Besar besar nampak seafood dia tu.. Fuh

    ReplyDelete
  6. x leh make kete sbb alergik. ude lagi la x leh. abe kie tengok je la..huhuhuhu

    ReplyDelete
  7. dekat je ngan tempat ni..tapi cuti cny tak balik kampung..huhu

    ReplyDelete
  8. apakan daya saya tak makan ketam
    mampu tengok jer lah
    hehehe

    ReplyDelete
  9. Siqah tak minat ketam. Tapi kalau ke Kelantan, boleh jugak nak cuba makan kat sini. Boleh order yang lain :)

    ReplyDelete
  10. Sedapnya ketam tu kak. Sangat lazat. Kalau GV ke kelantan, teringin nak makan sini la. Hihi. :)

    ReplyDelete