HOLIDAY

Teringin Nak Buat Road Trip Seluruh Malaysia

December 27, 2017
Nak masuk tahun baru ni kan semua dah set misi dan visi baru. Ada yang merancang nak kahwin, ada yang nak bertunang, ada yang nak pergi honeymoon, ada yang nak sambung belajar dan macam-macam lagilah! Gee pun ada banyak duk plan untuk majukan diri tapi ni ada satu plan untuk Gee dan family. Plan ke? Impian or angan-angan pun boleh rasanya. Haha.


NAK BUAT ROAD TRIP

Bila anak-anak dalam proses belajar ni kan rasa macam best je nak travel tapi dengan kereta. Kalau public transport lagi leceh rasanya so kita pakai kereta sendiri, pusing satu Malaysia. Kalau tak dapat satu Malaysia, separuh pun jadilah! Hehe.

Yang bestnya boleh roger-roger geng zaman belajar dulu. Harap ada jodoh dan rezeki nak berjumpa dengan mereka nanti. Tetiba rindu zaman belajar kat utara dulu.

PERSEDIAAN RAPI

Part ni nak kena selarikan dengan peruntukan dana dari Kementerian Kewangan iaitu Dato Incik Suami. Hiks! Travel dengan anak-anak kecil banyak benda nak fikirkan sebenarnya. Sebab dalam masa yang sama kena berjimat untuk hari esok juga. Makanan, pakaian dan kelengkapan lain perlu di susun serta di rancang betul-betul.

Menariknya Menteri Pelancongan juga Dato Incik Suami dah setuju nak buat road trip ni. Al maklumlah beliau pun kaki jalan sebenarnya. Hahaha. Cumanya kena buat tabung untuk road trip ni sementara si bongsu Aqil ni kecik lagi kan. Bila usia dia dah 2 tahun rasanya okey sikit nak travel lama-lama. Maknanya cuti sekolah hujung tahun depan boleh target dah buat road trip ni kan? Yeayyyyy! Sila start menabung ye Sis Gee... Hakss!


Agak-agak berapa banyak duit kena menabung tu ye? Kos makan, minyak, penginapan ( takde rumah sedara nak tuju ), makan lagi, tok tek tok tek ( ni banyak ni! ). Eh nanti boleh jumpa juga dengan Geng Blogger dari Team Blogger Pantai Timur dan juga Geng Blogger yang lain! Kalau korang sudilah! Hehehehhe...

Macam best je kan! Harap-harap semuanya menjadi kenyataan untuk tahun 2018. Amin..

Doakan yang baik-baik aje in syaa Allah semuanya dipermudahkan olehNya.

You Might Also Like

11 komen

  1. Seronoknya dapat pegi road trip dengan family, fighting kak Gee.. kena selalu istiqomah untuk menabung tau.. hihi

    ReplyDelete
  2. Semoga impian Sis Gee untuk tahun 2018 terlaksana dengan jayanya..
    In shaa Allah semua akan dipermudahkan, amin..

    ReplyDelete
  3. samalh kita kak, kena menabung sebab nak prgi melancong bila dah cukup duit nanti hehe

    ReplyDelete
  4. kita pun ada misi.. harap berjaya la hahahhaha down dah ni... hahahhaha... wahhh kalau mai belah utara boleh jumpa.. tapi cik ash segan hahahhaha

    ReplyDelete
  5. kalau nak travel memang nak kumpul duit banyak2 dulu baru boleh travel puas2..:P..

    ReplyDelete
  6. best tu, dapat pulak kelulusan tgu masa je la nak jalan. try menabung dengan RM5 dulu gee. kalau rasa tk dan, buat RM20. nnt nk trvel baru ambik

    ReplyDelete
  7. Bestnyaaaaaa. Nak ikut sorang boleh jadi bibik anak akak tak kisahhh hahahha

    ReplyDelete
  8. Wahhh.. best tu kak Sis Gee. GV pernah gi kuala terengganu. GV terkejut sarapan pagi ada jual satay. huhu. Bagi GV nasi minyak dan nasi dagang terengganu paling terbaik di Malaysia. hihi.

    ReplyDelete
  9. yes betul!! anak kecik2 kena planing first..

    ReplyDelete
  10. Nampaknya dh tertunai sikit hajat tu gee :D

    ReplyDelete