REVIEW

Balm Tasneem Naturel Semakin Viral

November 20, 2017
Assalamualaikum..
Hi semua!


Balm TASNEEM NATURAL semakin viral? Perasan tak ramai yang share berkenaan balm TASNEEM NATUREL di Facebook dan Instagram? Bila Gee sendiri guna, barulah tahu memang patut la orang viralkan BALM TASNEEM NATUREL ni. Untuk Gee, ibu yang mempunyai 4 orang anak kecil, rasanya BALM TASNEEM NATUREL ni dah jadi keperluan pulak. Ibu naik stress tau bila sorang mengamuk nak tidur, sorang sakit perut sembelit, sorang duk meragam..Aish pening ibu nak handle semua. 

Alhamdulillah dengan adanya BALM TASNEEM NATUREL, ibu boleh kembali tenang untuk menguruskan anak seharian. Menariknya BALM TASNEEM NATUREL merupakan produk yang berasaskan bahan semulajadi dan 100% pati minyak ( Essential Oil ) yang asli. Ianya selamat digunakan untuk bayi seawal usia baru lahir sehinggalah dewasa. Tekstur BALM TASNEEM NATUREL sangat lembut dan tidak berangin sehingga pedih di mata. Sebab itu ianya selamat digunakan untuk bayi.


BALM TASNEEM NATUREL terdiri daripada 4 jenis balm yang diperbuat mengikut keperluan dan masalah  yang sering di alami oleh anak-anak kita. 

  1. Tummy Time ( kuning )
  2. Calm Time ( hijau )
  3. Sleep Time ( ungu )
  4. Coughflu Time ( merah jambu )



TUMMY TIME
"Ease Tummy Discomfort"



RAMUAN : Carrier Oil, Shea Butter, Beeswax, Ginger, Peppermint, Junipers, Fennel, Lemongrass, Anise, Patchouli, Tangerine, Lavendar.

TUMMY TIME BALM ni sangat menjadi keperluan untuk Gee. Nak tau kenapa? Anak Gee yang bongsu si Aqil tu baru-baru ni sembelit. Bila datang rasa nak membuang, dia menangis. Rupanya sembelit. Gee sapu Tummy Time Balm ni kat perut dia setiap kali selepas mandi. Alhamdulillah dah tak sembelit dan Aqil pun senang nak membuang. Lega sungguh hati si ibu ni. Hehe.

KELEBIHAN TUMMY TIME BALM :
  • Membuang angin dalam perut
  • Membantu melegakan perut sebu dan kembung
  • Membantu masalah sembelit
  • Melegakan perut yang loya

CARA PENGGUNAAN : Sapu pada perut dan tapak kaki.


CALM TIME
"Promote Whole Body Relaxation"


RAMUAN : Carrier Oil, Shea Butter, Beeswax, Lavendar, Orange, Mandarin, Geranium, Marjoram, Frankinsence, Bergamot, Roman Chamomile.

CALM TIME BALM sangat membantu Gee dalam menguruskan anak-anak. Menjadi kebiasaan anak-anak tantrum disebabkan keletihan, stress dan juga apabila berasa tidak selesa. Ibu mana tak stress bila anak meragamkan? Bila disapu balm ni, mereka menjadi lebih tenang dan juga selesa. Gee pun suka sapu balm ni kat pergelangan tangan Gee sendiri. Bau dia sangat lembut, sungguh menenangkan. 

KELEBIHAN CALM TIME BALM :
  • Memberikan keselesaan pada bayi
  • Mengurangkan keletihan dan tekanan
  • Membantu anak untuk lebih tenang

CARA PENGGUNAAN : Sapu di tulang belakang, tapak kaki, nadi belakang telinga serta pergelangan tangan.


SLEEP TIME
"Support Restful Sleep"


RAMUAN : Carrier Oil, Shea Butter, Beeswax, Cedarwood, Lavendar, Vetiver, Chamomile, Orange, Marjoram, Bergamot, Ylang-Ylang.

SLEEP TIME BALM memberikan anak-anak Gee untuk tidur dengan lebih lena. Bukan si kecik dua orang tu je Gee sapu, Si sulong Arsyad 7 tahun dan Amani 6 tahun tu pun Gee sapukan balm ni. Sleep Time Balm membantu mereka untuk tidur dengan lena so esoknya mudah sikit ibu nak kejut bangun pergi sekolah. Kalau diaorang tak tidur lena atau tidur lewat susah tau pagi-pagi nak melayan drama liat bangun awal pagi. 

KELEBIHAN SLEEP TIME BALM :
  • Membantu anak untuk mudah tidur dengan lebih lena
  • Membantu anak untuk bangun tidur dengan mood yang ceria
  • Memperbaiki kualiti tidur

CARA PENGGUNAAN : Sapu di tulang belakang, tapak kaki, nadi belakang telinga, serta pergelangan tangan.

COUGHFLU TIME
"Soothe Cough and Flu"



RAMUAN :  Carrier Oil, Shea Butter, Beeswax, Lemon, Orange, Eucalytus, Lavendar, Cypress, Tea Tree, Frankinsence.

COUGHFLU TIME BALM membantu Gee di kala anak demam, selsema dan batuk. Musim yang tidak menentu menyebabkan anak-anak Gee mudah sangat demam. Bila dah demam dan selsema mulalah tak selesa dengan hidung tersumbatnya kan. Kalau si Aqil tu bila selsema dia jadi susah nak menyusu. Coughflu Time Balm ni bila di sapu pada hidung, selesa sikit nak bernafas. 

KELEBIHAN COUGHFLU TIME BALM :
  • Membantu mengurangkan selsema dan mencairkan kahak
  • Membantu melegakan asma
  • Mengurangkan suhu ketika demam
CARA PENGGUNAAN : Sapu di hidung, tekak, tulang belakang, tapak kaki dan dada.




Menarikkan ke semua empat jenis balm daripada TASNEEM NATUREL ni? Untuk pengetahuan korang, produk keluaran TASNEEM NATUREL ni mendapat kelulusan dari KKM serta diperbuat dengan bahan-bahan semulajadi sahaja. Untuk mereka yang mempunyai anak kecil seperti Gee, balm TASNEEM NATUREL sangat membantu dan memudahkan kita untuk menguruskan anak-anak. Bila anak-anak dapat membesar dengan tenang dan sihat, ibu pun terasa nak melompat gembira kan? Hehe. 


Gee nak cadangkan untuk ibu dan bakal menjadi ibu untuk menjadikan BALM TASNEEM NATUREL sebagai kelengkapan wajib untuk anak-anak. Jom kita membantu anak-anak untuk membesar dengan lebih tenang dan ceria!


Untuk sebarang pertanyaan dan juga maklumat lanjut berkenaan produk keluaran TASNEEM NATUREL ini, korang boleh menghubungi :



HOTLINE : 011-20964665 ( order ) 010-8453469 ( daftar agent & stokis )


You Might Also Like

6 komen

  1. Wow.. Banyak kegunaan balm tasneem ni, kecil kecil cilipadi ni.. Packaging pun menarik 😍

    ReplyDelete
  2. Siqah suka packaging balm ni. Menarik!

    ReplyDelete
  3. Liez terjebak sapu sleep time konon nak tido lena...

    ReplyDelete
  4. untuk yang bukan ibu dan bukan bakal ibu boleh guna tak? 😬😬huhu
    macam menariklah

    ReplyDelete