Peringatan Untuk Aku Yang Selalu Lupa

September 14, 2017
Seharian harini kita dikhabarkan berita sedih tentang kejadian di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah. Facebook, Whatsapp semua bersedih dengan apa yang berlaku. Malam ni aku baru sempat tengok video kebakaran itu di Facebook. Allah. Terus aku pergi ke bilik anakku Arsyad & Amani. Mereka dah tidur. Rasa sayu, bimbang. Terasa aku sangat kerdil & sombong sebab selalu lupa untuk melakukan apa yang sepatutnya. 


Allah bagi kita peringatan betapa besarnya kuasa Dia. Kita terkadang lupa dengan rutin seharian kita. Terlalu sibuk untuk menjadi sempurna di mata manusia lain sedangkan kita lupa adakah kita sempurna di mata Allah. Entah esok masih ada atau tidak untuk kita menikmati kesempurnaan yang dicari. Allahu. Aku lupa. Banyak yang aku lalai. Terlalu banyak yang aku tangguh. Adakah esok masih ada untuk aku?Allahu.

Salam takziah untuk keluarga mangsa. Semoga Allah S.W.T mencucuri rahmat ke atas roh mereka yang telah pergi. 

Al fatihah. 

11 comments:

  1. Salam takziah... Btl tu sis gee kita slu bt tuk manusia lupa dgn Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..sama sama berubah.. in syaa Allah..

      Delete
  2. betul tu kak. sama-sama kita muhasabah

    ReplyDelete
  3. al fatihah.. moga mereka berada di kalangan soleh

    ReplyDelete
  4. Thanks sis , buat entry ni terus rasa tersedar diri, mrs pip pun selalu lupa , lalai ... entah esok kita ni masih ada ke tak kan..
    And salam takziah buat keluarga mangsa semua ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama sama kita mrs pip..saling memperingati sesama kita..al fatihah..

      Delete

Powered by Blogger.