Do What You Love!

September 05, 2017

Walau apa yang kita buat, tak suka macam mana pun kita kena tanamkan rasa cinta dengan apa yang kita buat. Aku surirumah. Setiap hari aku buat rutin yang sama. Takdenya nak pergi pantry bergosip, tengok orang sebelah bersembang sekejap menghilangkan rasa bosan SEBABNYA aku surirumah. Dalam rumah ada anak-anak, suami. Bonus untuk aku kalau ada orang datang rumah. Sebab tu aku suka orang datang rumah. Boleh buat sembang. MAKANYA aku wajib rasa cinta dengan apa yang aku buat.

MASAK. Kadang aku bosan sampai tak tahu nak masak apa. Bila mood malas datang apatah lagi. Aku berhak ke atas diri aku untuk rasa malas. So kalau tak nak ada rasa benci masak, ajak suami pergi makan luar. Bawak anak-anak semua. Aku perlu semua tu sebab aku nak rasa cinta pada masak tu tak hilang. 

Sama je dengan perkara lain. 

Bezanya adalah apa yang kita lakukan. 

6 comments:

  1. Masing-masing ada tanggungjawab kannn sis gee so kena ada minat dan buat sehabis baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah..betul!bila dah minat & suka jadi semua perkara jadi mudah..

      Delete
  2. Kan! tak tahu nak masak apa dah..sekali sekala makan kat luar kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah..tutup dapur sesekali seronok jgk..hehe

      Delete
  3. Sebelum tido dah fikir nak masak apa esok... Apa yang ada dalam peti... Apa menu yang boleh buat... Apa yang perlu dibeli... Cam ner nak berjimat cermat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu hani!!24jam fikir tak habis habis kita ni kan..haha

      Delete

Powered by Blogger.